כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הקדחת של מוצאי שבת

סופ"ש, שיוט לילי בתל אביב במוצאי שבת, הבלוג מחפש את הסינגלים של השבוע החולף מעל הבמות בעיר, קפה גיברלטר מתארח בתדר עם סיסטם עלי ולירון עמרם, ברברה דופקת את מופע המאה ודנה ליקוורניק שורפת את הסאבליים בגרוב. 22.06.2013. יובל אראל, משוטט, מצלם, מדווח ומפנק בקליפ, סינגלים חדשים, קצת חדשות וכמה תאריכים חשובים.

סיסטם עלי, קפה גיברלטר, תדר. צילום: יובל אראל
סיסטם עלי, קפה גיברלטר, תדר. צילום: יובל אראל

יהודי, רוסי וערבי נפגשים בבית רומנו, זו לא התחלה של בדיחה, במקום שלפני 65 שנים עדיין התחוללו קרבות בין העם היהודי לעם הערבי, על הגבול בין תל אביב של אותם זמנים לבין פאתי יפו, עובר כעת הרחוב דרך יפו תל אביב, שם עומד לו בית רומנו, פעם בניין משרדים ממשלתי היום מרכז מסחרי לקונפקציה בלתי ממותגת, רדיו תדר שהשתלט על המבנה בשעות החשיכה ארח במוצאי שבת את אנשי קפה גיברלטר, האתר\בלוג\הוויה של מוזיקה ותרבות אוריינטלית אותנטית מיוזמתו של אופיר טובול, אמרו כעת "יום רביעי קפה גיברלטר בתדר". שלל תקלוטים של חברי הקפה ביניהם ייבגני צ'רטקוב ועדי קיסר חממו את הקהל שמילא את רחבת "האלקטרז" שהתדר התנחל בה לקראת מופע פריצה של חברי סיסטם עלי שחגגו את השקת הסינגל שלהם "עלא באלי".

חברי ההרכב סיסטם עלי, שמהווה דוגמא לדו קיום מוסיקלי בו נוטלים חלק בני העמים השונים תושבי יפו, המבקשים לאמר את שעל ליבם, יחגגו את השקת האלבום המלא בחודש הבא בתאריך 24.07.2013 במועדון בארבי.

רושמים דוחות בשישי בערב? צילום: תשאלו את אסא..
רושמים דוחות בשישי בערב? צילום: תשאלו את אסא..

בקטנה בין לבין, אתם בטח יודעים שלתדר יש אחות קטנה בסנט פטרסבורג (לנינגרד לעתיקים), יש שם חגיגות של טובי בנינו, אז מי נתן שם ביקור השבוע? ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, ומה הקטע? חלק מאותם מוזיקאים ישראלים שהגיעו לסניף האוקראיני של התדר בסופ"ש נטלו חלק בהפגנה כנגד החלטת העירייה בראשותו להעלות את תעריפי הארנונה לחדרי החזרות, הנה תמונה של חולדאי בתדר בסנט פטרסבורג.

לירון עמרם, קפה גיברלטר בתדר. צילום: יובל אראל
לירון עמרם, קפה גיברלטר בתדר. צילום: יובל אראל

מופע הפריצה השני שהשאיר את המבלים בתדר על אדרנלין גבוה היה של לירון עמרם והפנתרים שלו שהכניסו קצת נופך תימני לחגיגה האוריינטלית. כאשר לסה פסה (אופיר טובול וגל כדן) תפסו את עמדת התקלוט אל תוך הלילה הבלוג חתך מהמקום לגבולה הדרומי של שכונת פלורנטין היישר למקום משכנו החדש של מועדון סאבליים, ממש קיר ליד קיר עם האומן (היכן ששכן בעבר מועדון ג'י ספוט), על המקום החדש אוכל לאמר בעדינות שאני מתגעגע לסאבליים הוותיק עם התדמית הסמי בורגנית שלו…)

לסה פסה, טובול וכדן מרתיחים קפה בתדר. צילום: יובל אראל
לסה פסה, טובול וכדן מרתיחים קפה בתדר. צילום: יובל אראל

המופע הערב היה כל כולו של דנה ליקוורניק שארחה את הילה סעדה, גילי יאלו והרכב נגנים שכלל את שלומי אלון (הדג נחש) בסקסופון ומשה אסרף (הדג נחש) על התופים , דני שנידרמן בגיטרת בס,אלון מוטקין בקלידים, ירון ואקנין בגיטרות, דיאנה רוזנברג – קולות. אליהם הצטרפו בהמשך צמד הנשפנים

שימו לב מה אני אומר – בסצנת הגרוב ישנן שתי נסיכות, הראשונה, היא כבר אמא, קרולינה אברץ, השנייה – אסתר רדא. אבל הנה מגיעה הנסיכה השלישית, בצעד אמיץ ובגרוב אדיר – דנה ליקוורניק, הילדה מהגליל התחתון צועדת ברגל בטוחה היישר לסצנה התל אביבית עם שני סינגלים מצויינים ואלבום שעומד לצאת לחנויות בהפקתו של יוסי פיין, אלבום הבכורה כולל שמונה שירי פופ, סול, רית'ם אנד בלוז מקוריים בעברית ואנגלית שנכתבו והולחנו בידי דנה.

דנה ליקוורניק, הבטחת הגרוב הבאה? צילום: יובל אראל
דנה ליקוורניק, הבטחת הגרוב הבאה? צילום: יובל אראל

בשיחה מקדימה שהייתה לי עם דנה לפני המופע היא אמרה שאחת ההשפעות החזקות על הוויה המוזיקלית שלה היא ארתה פרנקלין, אין ספק שעם השראה מוזיקלית שכזו וכל כך הרבה כריזמה שיש בדנה כשהיא עלתה על הבמה ונתנה מופע מלא בגרוב ועוצמה היא תגיע רחוק, אולי בכלל מעבר לים, יש לה את זה! החיבור עם הילה סעדה בביצוע לסינגל של הילה ולאחר מכן עם גילי יאלו, בן זוגה של אסתר רדא שנכחה במועדון, שהבוקר היא משחררת שיר חדש (בהמשך), העצים את העוצמה של דנה כזמרת יוצרת ומבצעת.

אני, עוטה חולצה של להקת קדחת (מטאל רוק ישראלי) יכול לאמר כי אכן הייתה ממש קדחת של צלילים במוצאי השבת, כשיצאתי מהמועדון כשעה אחרי חצות עדיין השתרכו שיירות של כלי רכב עם הקהל שבילה את מוצאי השבת בבלומפילד בקונצרט השני של ברברה סטרייסנד. אני הסתפקתי הרי בראשון…

ובקטנה, היו לי על הכוונת עוד כמה מופעים מעניינים, אבל אי אפשר להספיק את כולם באותו הזמן, סשן של בלוז התקיים בקונטיינר בנמל יפו, דני דורצ'ין ועוזי "רמירז" פיינרמן עשו את שלהם על הגיטרות המלוכלכות, אמנם לא ראיתי אבל אני יכול לפנק את הקוראים בקליפ מדליק לשיר החדש של האחים רמירז, הם בדרך לאלבום חדש, ודרך אגב, רמירז, דורצ'ין ורביד כחלני יחגגו השבוע ברדיו EPGB עם ההרכב הישן שלהם – Black Bruises תרשמו את התאריך – 26.06.2013. גם אסתר רדא, שניה לפני הטיסה לפסטיבל גלסטונברי, מפנקת בסינגל חדש.

האחים רמירז חוזרים עם שיר ראשון מהאלבום החדש – Who? You!

האחים רמירז – עוזי, ספי וקיטקיט רמירז – מוציאים אלבום חדש, המורכב מקטעים אינסטרומנטליים ושירים, שואב השראה ממגוון רחב ידיים של סגנונות ומפתיע בסאונדים חדשים. החיבור בין האחים רמירז יוצר סגנון מוזיקה שנוגע בכל הז'אנרים. סאונד חם ופלרטטני, חצוף ושובבי, רקיד ועצמתי כל זאת מוגש עם הרבה תשוקה ומרץ. האלבום יצא בלייבל הבוטיק המקומי "אודיו מונטאז'" (התפוחים, בום פם, מונטי פיורי ועוד). וכבודו יערכו מספר הופעות השקה.

19.07.2013 אוזן בר, פתיחת דלתות: 22:00. מחיר: 40/50 אורחים: שלומי אלון, יאיר סלוצקי. תקלוט: רדיו טריפ

20.07.2013  אוזן בר, פתיחת דלתות: 22:00.  מחיר: 40/50   אורחים: ירון שראל, עידן גבריאל, רן יורגנסון

הסינגל החדש של אסתר רדא – No More, אסתר בדרכה לפסטיבל גלסטונברי באנגליה, משחררת את השיר שהפיק תמיר מוסקט לאלבומה הצפוי. לכשתחזור מהפסטיבל תחגוג אסתר את השקת השיר החדש במועדון בארבי עם חברי אקסום ומרגלית צנעני, תרשמו – 11.07.2013.

לפני שנה חזרו בנות "המכשפות", בשמן החדש "המחשפות" לבמה, לציון 20 שנה לאלבום המיתולוגי "עד העונג הבא", וערכו סבב הופעות מוצלח בכל רחבי הארץ במסגרתו הן משלבות לצד להיטי העבר, שהפכו נכסי צאן ברזל, גם חומרים מקוריים, כעת הן משיקות שיר חדש שנכתב על ידן במשותף בעידודה ועזרתה של קורין אלאל, שגם הפיקה מוסיקלית "פנים". ההופעה הבאה בתל אביב תתקיים  בתאריך 28.06.2013, יום שישי, בשעה 21:30, "אוזןבר", אורחים – אלי זולטא ומאיה הרמן

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהשיטוט הלילי

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא