כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעותראיונות עם מוזיקאים

הנסיעה של מיכאל גוטליב

מיכאל גוטליב, מופע באוזןבר, ראיון אישי. 11.06.2013. מדווח, מצלם ומתעד – יובל אראל.

מיכאל גוטליב, דומיננטי ודרמטי. צילום: יובל אראל
מיכאל גוטליב, דומיננטי ודרמטי. צילום: יובל אראל

את מיכאל גוטליב פגשתי בבית היוצר, היה זה בערב הגמר של תחרות ביצועי המחווה לשירי להקת דפש מוד, ממש ימים ספורים לפני המופע בפארק הירקון, תחרות שנולדה ביוזמת מועדון המעריצים המקומי,  קהילת בנדלס המסייעת למוזיקאים ומשרדי ההפקה של שוקי וויס. מיכאל, יחד עם הצ'לנית מורן צ'סטר בצעו אז את גרסתם לשיר Behind The Wheel של דפש מוד בעיבוד לאורגן וצ'לו, בנוסף בצע מיכאל כמה מהשירים מתוך אלבום הבכורה שלו "נסיעה", בין לבין חשף מיכאל את עצמו ופרטים אינטימיים בזהותו האישית בפני הקהל, עובדה שהרשימה אותי לגבי אומץ ליבו וכנותו עם תחושותיו.

מיכאל ומורן, דפש מוד. צילום: יובל אראל
מיכאל ומורן, דפש מוד. צילום: יובל אראל

מיכאל גוטליב החל לנגן בפסנתר כבר בגיל רך, את מסלולו המוזיקלי כזמר, יוצר ומעבד הוא החל במגמת המוסיקה בתיכון לאמנויות בירושלים. המשיך את לימודיו במכללת "הד" בתל-אביב וסיים בהצטיינות את לימודי את התואר הראשון במכללת Berklee College of Music בבוסטון. בין לבין הוא מחבר ומלחין מוזיקה לתאטרון וקולנוע, מנהל ומפיק בעת ובעונה אחת מספר חיבורים מוזיקלים דוגמת קורטיזון, דואו העוסק במוזיקה אלקטרונית.

אלבום הבכורה של מיכאל "נסיעה" הוא פרי עבודה בו יצר עיבד והפיק שירים העוסקים בחוויות אישיות, התמודדות עם זהות מינית והסביבה. בעקבות השקת האלבום שזכה אף להשמעות בתחנות רדיו עורך מיכאל מעת לעת הופעות ברחבי הארץ.

 

האלבום הגיע לידי והאזנתי לו במספר הזדמנויות, השירים מעידים על מוזיקאי, יוצר, תמלילן, מלחין ומעבד מוכשר המיטיב ליצוק תובנות אישיות לכדי שירים קליטים, מתנגנים וישירים. אמש הזדמנתי לאוזןבר למופע שערך מיכאל גוטליב במועדון ואף תפסתי אותו לשיחה קצרה וכמה שאלות. את שסיפר מיכאל תוכלו לראות בקליפ כאן למטה.

במהלך המופע עצמו מלווה מיכאל בנגן הבס אדריאן גבע ושי ששון על התופים, בחלקו השני של המופע ארח את מורן צ'סטר שותפתו לביצועי דפש מוד, הוא דומיננטי מאוד על הבמה ונוטה מעט לדרמטיות בשיריו, העבודה עם האורגן וקולו החם יוצרים אווירה שונה ואיכותית בהאזנה לשירים הרוויים ברמיזות על אהבה, מיניות ומחסור בקירבה, הייתה לי תחושה שכזו כי אכן מדובר במוזיקאי ייחודי ואיכותי שיודע ליצור, להפיק ולהגיש את רעיונותיו המוסיקלים לא פחות טוב מכל זמר יוצר מבצע מהשורה הראשונה בפס הקול הישראלי, אולם עדיין קיים פער בחשיפה ופופולאריות שלו לעומת האחרים, עניין שיש לתת עליו את הדעת. המלצה – האזינו למיכאל גוטליב, הוא מוזיקאי מחונן.

 לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. אני מעריצה את מיכאל! השירים שלו מצוינים והלחן כל כך מקורי ומיוחד!חולה עליך מיכאל!!!

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא