כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מחזות זמר בתאטרון

אמאל'ה, לצחוק את המשברים…

הצגת הפרמיירה של המחזמר אמאל'ה בצוותא, היינו שם

כבר ידוע מזמן כי צחוק הוא אחת התרופות היותר יעילות לבעיות הבריאות והנפש. המחזאית והשחקנית גלי אשכנזי לוין מסכמת את שנות הקורונה עם חיוך מאוזן לאוזן במחזמר בן 80 דקות. המלצה שלי – תגיעו עם טיטולים או לפחות פדים סופגים כי אתם תהיו במצב פיפי במשך כל המחזמר, צחוקים!!!

במה מדובר?

סיפור העלילה מתחיל עם תחילתו של הסגר הראשון בימי הקורונה, ומתמקד בדנה (גלי אשכנזי לוין, שגם כתבה את המחזמר!!!), שפית שפוטרה מעבודתה כמו הרבה אחרים בעקבות המגיפה וסגירת המשק על ענפיו. היא די תקועה בביתה יחד עם הבעל (אלעד סננס) איש היי טק שמשתדל לעבוד מרחוק ופעוט בן שנתיים ( עידו קולטון) המכור לארנבי נבי שלו ואין לו הבנה בדחיית סיפוקים.

מתוך המחזמר אמאל'ה בצוותא. צילום יובל אראל
מתוך המחזמר אמאל'ה בצוותא. צילום יובל אראל
מתוך המחזמר אמאל'ה בצוותא. צילום יובל אראל
מתוך המחזמר אמאל'ה בצוותא. צילום יובל אראל
מתוך המחזמר אמאל'ה בצוותא. צילום יובל אראל
מתוך המחזמר אמאל'ה בצוותא. צילום יובל אראל

העלילה מתפתחת כאשר בעלה יוצא לחל"ת והופך למעין בוק התקוע בבית בעוד דנה מנסה למצוא פיתרון כלכלי שיחזיק את המשפחה מעל המים ולדאוג לפעוט בעל הדרישות הבלתי פוסקות, חברו את הרעיון לכך שיש לה אחות צעירה ומהפכנית (בר אקרמן) שעושה את קו תל אביב בלפור עם חולצת "לך" ומגפון , אמא פולניה (עירית בנדק) ועטפו את הכל בתפאורה ותלבושות בצבעי פסטל הנעים בין ירוק בוהק לורוד פוקסיה ( עיצוב תפאורה בידי מאיה בבילה, עיצוב תלבושות על ידי  רוני שימרון) אירועים רבים שהדהדו בתקשורת במהלך השנתיים האחרונות מקבלים אזכור במחזמר, חלקם משמשים באופן מוצלח עוגן טוב בעלילת המחזמר – מחסור בביצים, פיטורים, מאומתים, בידוד, טראש ריאליטי טלוויזיוני, בין לבין מנסה דנה לחזור לעבודה כשפית אולם עליה למצוא סידור לפעוט, ישנם אפילו רגעים של אמפטיה…

מוזיקה

כל זאת מתבצע בתשעים וחמש אחוז מהזמן בשירים, הרבה יותר מכל מחזמר ממוצע. אל השירים מצטרפים שלושת הנגנים המבצעים את המנגינות בלייב – דניאל ספיר בגיטרות, יאור יעקב בפסנתר, הוא גם מלחינם של כל השירים ומשתתף בשירה, יואב פינקלמן על התופים.

דעה והמלצה

גלי אשכנזי לוין היטיבה לרקום סיפור עלילה המנציח מחד את הימים והסיטואציות שעברנו כולנו ומאידך גורמת לנו לצחוק לאורך כל המופע, היא גם מיטיבה לשחק את הדמות, בעצם גם חברי הקאסט האחרים. המלצה – לכו (קחו טיטולים…), המופע הבא יעלה בתאריך 10 באפריל

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמחזמר

זהירות סקס על הבמה…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא