כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהמוזיקה על המסך

מייקל ג'קסון משחק בילדים

סיפורו של מייקל ג'קסון לא מיועד לילדים בכלל!!! בעוד כשבועיים יוקרן לראשונה בארץ ובעולם סרטו הדוקומנטרי של הבמאי דן ריד, בערוץ יס דוקו ובסטינג TV העוסק במעלוליו הפדופילים של הזמר והיוצר המנוח מייקל ג'קסון. הסרט ערוך כמיני סדרה בשני פרקים בני שעתיים כל אחד.

אחת המחשבות שחלפו בראשי לפני מספר שבועות, עת נכחתי במופע "I am king" בכיכובו של השחקן מייקל פיירסטון המגלם את דמותו של מייקל ג'קסון המנוח בלווי הרכב נגנים ורקדניות במהלכו הוא מבצע ממיטב להיטיו, איך אחרי יותר מעשור מאז מותו הפתאומי, אחרי השערוריות הפדופיליות שנקשרו בשמו, שעדיין לא הוכחו בבית משפט, הקהל נוהר להופעה שכזו ולא רק, גם ילדים קטנים, בני עשרה, עולים לבמה בסופה של ההופעה ומשתלבים במעין תחרות מי רוקד מדוייק או נראה יותר דומה במראהו ולבושו לזמר.
בצעירותי מייקל ג'קסון היה בסך הכל הילד הצעיר במשפחת ג'קסון שכיכבה במצעדי ההשמעות ומועדוני הריקודים, כמה מתקליטיהם היו חלק מהציוד הקבוע שלי בערבי תקלוט במועדונים אי אש בשנות השבעים של המאה הקודמת, עד לפריצתו מאוחר יותר ככוכב בפני עצמו.
את הגעתו לצמד הופעות בפארק הירקון בשנות התשעים לא החמצתי וניצלתי את העובדה שהייתי חלק מהאבטחה המשטרתית על מנת לעמוד צמוד לגדר ההפרדה בין הקהל לבמה בשתי ההופעות שהביאו מעל למאה ושלושים אלף איש לפארק.
את ההזמנה שקיבלתי מחברת Yes להגיע להקרנה ראשונית למבקרי קולנוע וטלוויזיה אודות הסיפורים על מעלליו של ג'קסון עם ילדים קטנים לא החמצתי והבוקר הגעתי למתחם בתי הקולנוע בקניון איילון כדי לצפות בחלקה הראשון של הסדרה.
לא מדובר באותן האשמות שהועלו בשנת 1993 לפיהן ביצע מעשים מגונים בנער בן 13 בשם ג'ורדי צ'נדלר בעת שהאחרון התארח באחוזתו "Neverland" ואשר סופן הסדר כספי בין חברת הביטוח שהייתה אמונה על סבב ההופעות של ג'קסון לבין משפחת הנער, ואין המדובר בפרשה נוספת שנחשפה בשנת 2003 הפעם באשמות למעשים מגונים בנער בן 13 בשם גאווין ארוויזו, עניין שהסתיים בזיכויו המוחלט של מייקל ג'קסון מתריסר סעיפי אישום מביכים ביותר.
הסרט החדש "לעזוב את נוורלנד" מאת הבמאי דן ריד, שהוקרן לראשונה במסגרת פסטיבל Sundance בינואר, עוסק במידע מיד ראשונה אודות מעשי פדופיליה מתוכננים בקפידה שביצע מייקל ג'קסון בשני ילדים שהיו באותה עת בני 7!!!
השניים, המעידים על ההתרחשויות, מצויים כיום בעשור השלישי לחייהם, ווייד רובסון (כיום בן 36) וג'יימס סייפצ'ק (כיום בן 40) שג'קסון "פרש עליהם את חסותו" מגיל 7 ו-9 והטריד אותם מינית עד לביצוע מעשי אינוס וסדום במשך מספר שנים הן בעת שהייתם באחוזתו וכן גם במהלך סיבובי ההופעות שלו ברחבי העולם.
מייקל ג'קסון הצליח להסתיר את מעשיו המפלצתיים מהוריהם במסכת שקרים והתנהגויות כשהוא מציג את יחסיהם כידידות בלבד וכהזדמנות בלעדית להיכנס אל תוך העולם הייחודי והנפלא שלו.
עדויותיהם של שני הגברים ובני משפחותיהם, לצד צילומי ארכיון אותנטיים מתקופת ילדותם לצידו של הזמר, מציגים סיפור מסמר שיער וקשה עד מאוד לצפייה, אני, כמי ששירת מעל לשלושים שנה במשטרת ישראל במגוון תפקידים בתחום החקירות והבילוש בין היתר, כמי שנכח ואף תישאל ותיחקר עשרות חשודים בעבירות פשע חמורות כולל עבירות מין מהסוג המוגדר כפדופיליה ואינוס קטינים, נעתי באי נוחות רבה במקום מושבי במהלך ההקרנה בעת שהתמונה הנחשפת מהעדויות הצליחה לזעזע אף אותי כאדם מנוסה ולמוד נסיון גם בפרשיות שכאלו, אין ספק שהחווייה בצפייה ועמידה על מעשיו הנוראים של מייקל ג'קסון אשר הצטייר בפני העולםה רחב ככוכב פופ ברמה עולמית, תוביל לתובנות שונות לחלוטין לצופים על החיים ומהותם.
הקרנתו של הסרט במסגרת הפסטיבל עוררה שדים רבים מרבצם והן משפחתו של מייקל ג'קסון והן קהל מעריצים רב בארצות הברית מנסים למנוע את המשך ההקרנה של הסרט ברשת HBO האמריקאית וברחבי העולם, עניין שטרם נחתם סופית עד עתה.
למרות החוויה הקשה עד מאוד, אני ממליץ להחזיק מעמד ולצפות במיני סדרה הזו עד תומה. זהו מסמך אנושי אותנטי, קשה אך חשוב מאוד, ולא רק בימינו כאשר השטג #metoo הפך למילה המדוברת בפוליטיקה הקורקטית…
הצצה אל הסדרה
הסרט "לעזוב את נוורלנד" ישודר ב- 8-9/3 רק ב- yes דוקו וב- STINGTV.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. האם במהלך הצפיה עלה בך ספק כלשהו לגבי אמינותם של שני העדים?
    האם יוצרי הסרט נתנו למישהו מטעם המשפחה להגיב על העדויות האלו?

    1. בהסתמך על הנסיון האישי שרכשתי כחוקר ומתשאל לא עלה בליבי שום ספק לגבי אמינות עדויותיהם של השניים, הפרק הראשון בו חזיתי לא כלל תגובות מטעם משפחת ג'קסון אולם בסרטונים שהועלו לרשת עולה על פי טענתם של אחיו כי הם כלל לא ראו את הסרט וגם אינם מתכוונים לצפות בו בעתיד. אני מעריך כי ככל הנראה נעשו נסיונות מטעם הבימאי והפקת הסרט לפנות אל המשפחה כדי לקבל תגובות, מה גם שאין מדובר בחומר עיתונאי המוצג במסגרת מהדורת חדשות או מגזין שהקוד האתי דורש זאת אלא בסרט שהוגדר כדוקומנטרי.
      .

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא