כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיות
כולל וידאו

הכוכב האפריקאי מורי קנטה הלך לעולמו

כוכב המוזיקה האפריקאית מורי קנטה הלך לעולמו בגיל 70 בבי"ח בגינאה

מורי קנטה נחשף לתודעה הגלובלית בעקבות להיט הענק שלו "Yéké Yéké" שנכתב בהשראה של המוזיקה השבטית השורשית בשפת הדונגו "השפה הנסתרת" בארצו , שהיה להיט ענק באפריקה הרבה לפני שהפך ללהיט עולמי בשנת 1988. קנטה שליווה את שירתו בנגינה בקורה נחשב בין המוזיקאים המובילים ביבשת אפריקה השחורה, הוא השיק 13 אלבומי אולפן מתמקדים במוזיקה אפריקאית שורשית.

הוא סבל בגיל מבוגר ממחלות כרוניות ולעתים טס לצרפת לטיפול. הבוקר הוא נפטר בבית החולים בהיותו בן  70 לאחר שנכנע למחלות השונות שלא ניתן היה לטפל בהן בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה וחסימת התעבורה האווירית לצרפת מגינאה.

הקלטה נדירה של ההופעה בהאנגר 11 עם שוטי נבואה, מסמך.

בשנת 2006 ביקר מורי קנטה בישראל במסגרת פסטיבל הג'אז באילת, שנה לאחר מכן התארח בהופעה של שוטי נבואה שהתקיימה בהאנגר 11 בנמל תל אביב, במהלך החזרות להופעה הזו טבע מורי קנטה את האמירה – כולם מדברים על שלום, אבל אף אחד לא מדבר על צדק…

 

הגרסה של דורי בן זאב…

 

הגרסה הכי לוהטת לשיר..

 

הגרסה הלבנה לשיר..

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא