כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס הקול השבועי 07032013

משלל השירים והקליפים שיצאו לאור, השתחררו להאזנה והופצו במהלך השבוע החולף, בחר הבלוג את עשרת הטובים, החשובים והמעניינים עבור הגולשים, האזנה, צפיה, תאריכי הופעות.

 

מה שהיה ליוסי נטיב

יוסי נטיב. צילום: דין אהרוני
יוסי נטיב. צילום: דין אהרוני

יוסי נטיב, יוצר וזמר, מוכשר ונוגע הלוקח אותנו יחד עמו למסע של חיפוש (ומציאת) זהות, מהות ומקור. יוסי נטיב מציג קול חדש בפופ-רוק הישראלי, קול פנימי היוצא החוצה ופורט תחושות במיתרים של רוך ועוצמה כאחד. קולו היפיפה של נטיב כזמר מתנגן בדייקנות אל תוך שיריו.

מילים ולחן- יוסי נטיב, הפקה מוסיקלית יקיר בן טוב ("הקרטל") ויונתן דגן ("j.viewz")

בתאריך 11.03 יתקיים מופע השקת אלבום בתאטרון תמונע, ת"א ( יתארחו- ג'קו אייזנברג והמדרגות)

 

דן סיון מחפש משהו לאכול

דן סיון. צילום: יחסי ציבור
דן סיון. צילום: יחסי ציבור

באלבומו השני, "לב אנלוגי", דן סיון יוצא נגד הזרם המרכזי. הוא מחבק את העצב ומתמודד איתו. מבקש להכיר אותו מקרוב ולא לפחד או לברוח ממנו. אולם לא מדובר ב"אלבום דיכאון". היצירה האחרונה של סיון מלאה בשירים כנים של דיכאון אופטימי. כאילו אומר לנו, "הכל חרא, אבל היי – זה בסדר". האלבום – שצפוי לצאת בחודש מאי – הופק מוזיקלית ע"י עובד אפרת, והוקלט לייב, על סרט אנלוגי, תוך חודש ימים. האופן שבו הוא נוצר, טבעי ומחוספס, משקף את המהות שלו.

את "החיפוש אחר האוכל"… הקליט דן סיון עם קליפ מעניין.

הופעת השקה לסינגל תתקיים ב-12.3.2013 בשעה 20:00 באוזן-בר בתל אביב.

 

זה רק הים הסוער של בן צוק

בן צוק. צילום: מאיה אפיס
בן צוק. צילום: מאיה אפיס

בן צוק, מוזיקאי-יוצר, יליד מצפה עמוקה שבגליל, גדל בבית שופע מוזיקה וטבע. צוק בעל גוון קול מיוחד וחם מביא עימו משב רוח רענן לרוק הישראלי. בשש שנים האחרונות מופיע צוק עם להקת 'סולמה' המונה שבעה חברים. צוק הוא אחד מבין שלושה סולנים וגיטריסט ההרכב. לפני כשנה הוציאה הלהקה אלבום בכורה וזכתה לשבחים. במקביל לפעילות עם להקת 'סולמה', צוק כתב שירים משלו וגיבש אלבום סולו שיקרא 'בין שני הקווים'.

השבוע הוא משיק סינגל ראשון מתוכו 'זה רק הים סוער'. בשיר נפגשים קשיי החיים עם האופטימיות והפשטות שבאהבה – ים סוער וחוף מבטחים. את השיר הלחין וכתב קובי פרחי אשר גם הפיק את האלבום. באלבום ניתן לשמוע כיצד הסגנונות המוזיקליים של צוק מושפעים מנופי ילדותו ומחייו בת"א בשנים האחרונות. רוק בועט ומחאתי לצד שירים נוגעים ומרגשים.

בתאריך 19/3 השקת הסינגל באוזן-בר 22:30

 

אביר החלומות של רענן פוגל

רענן פוגל. צילום: יחסי ציבור
רענן פוגל. צילום: יחסי ציבור

רענן פוגל (ביט 69) משחרר סינגל שני מתוך אלבום סולו ראשון – סנטימנט – "אביר החלומות" – פופ רוק עדין, עדכני ורווי בתזמורות. האלבום סנטימנט ייראה אור בחודשים הקרובים.

השקת הסינגל תתקיים ב-27.3 בתיאטרון תמונע בשעה 22:00

 

האדם של דני גלבוע וקורין אלאל

דני גלבוע וקורין אלאל. צילום: יוסי שלו יח"צ
דני גלבוע וקורין אלאל. צילום: יוסי שלו יח"צ

"האדם" הוא השיר השני מתוך אלבומו המתקרב של דני גלבוע, שנוהל אמנותית ונכתב יחד עם זוכה פרס אקו"ם למפעל חיים מאיר גולדברג."האדם" הינו גרסאת כיסוי ובמקור שר אותו יזהר כהן אי שם בשנות השמונים.את השיר הלחינה קורין אלאל.

דני הוא מוסיקאי, מלחין וכותב שבעברו הוציא שני אלבומים כסולן להקת "משמרת הצניעות", בערב המחווה למאיר שנערך בשנה שעברה בתאטרון חולון, ביצע דני לראשונה את "האדם". קורין שנטלה אף היא חלק במופע, התרגשה מהביצוע הייחודי ומאופן הגשתו של המבצע אותו לא הכירה. קורין פנתה לדני בהצעה להפיק לו את השיר באולפן שלה. במהרה הפך השיר לדואט בעקבות הצעתה של חברתה הטובה של קורין- ליקי גולדברג, אשתו של מאיר. באותו השבוע, בזמן שדני היה בדרכו לאולפן ההקלטות – התבשרו הוא וקורין שליקי נפטרה באופן פתאומי כתוצאה מדום לב. השיר מהווה מעין הנצחה.

 

הדאווין של סודהביט

סודהביט. צילום: אייל נבו יח"צ
סודהביט. צילום: אייל נבו יח"צ

סודהביט  מוציאים מהכספת את הקוד ה"סודי"  של ההוויה התל אביבית בסינגל חדש וקליפ בבימויו של איתן פוקס. עופר שכטר מתנסה לראשונה בריקודי עמוד. "הייתי בדאווין" הוא הסינגל השלישי של ההרכב המסקרן  של גל לב, אלון לוי ודותן מושנוב הפועל בשנה וחצי האחרונות. הפקה מרעננת, אסתטיקה מוקפדת, טקסט מתחצף ומודע לעצמו, כל אלה הופכים את סודהביט לאחד מההרכבים הצעירים המושחזים והכיפיים שפועלים כיום.

סודהביט בהופעה – 19.3 – רוטשילד 12 ת"א בשעה 22:00

 

יהודה והבלקן – איך אפשר

יהודה והבלקן. צילום: יח"צ רן גולני
יהודה והבלקן. צילום: יח"צ רן גולני

יהודה פוליקר ובלקן ביט בוקס – איך אפשר – שיתוף פעולה אמנותי מסקרן בין שני דורות מוסיקליים – יהודה פוליקר מהאומנים האהובים והחשובים בישראל ובלקן ביט בוקס, ההרכב הישראלי המצליח בעולם כיום. המפגש נוצר בעקבות פנייתם של תומר יוסף, אורי קפלן ותמיר מוסקט לפוליקר, מתוך כוונתם לעבוד לראשונה על שיר שכולו בשפה העברית. פוליקר כתב את הטקסט לשיר והרביעייה נכנסה לעבודה משותפת עליו באולפן.

ב"איך אפשר" תשמעו טקסט נוקב של יוצר עם אמירה חברתית לצד עיבוד המשלב בחוכמה עולמות מוסיקליים המאפיינים את כל אחד מהצדדים, הפקה מוסיקלית בסגנון רמבטיקו תוך שימוש במקצבים לא שגרתיים ושילוב בין הבוזוקי של פוליקר והסאונד הייחודי והעדכני של בלקן ביט בוקס.

 

הדמעות של גלעד שגב

גלעד שגב. צילום: יובל אראל
גלעד שגב. צילום: יובל אראל

הסינגל החדש של גלעד שגב, ה"דמעות שלך", יוצא לאוויר בסמוך ליציאת האלבום "קולות הלב" שיגיע לחנויות בשמיני למרץ. גם בשיר זה כמו בשאר שירי האלבום משלב גלעד בין הזהות השורשית שגילה, המשלבת בין מזרח ומערב, לבין צלילים חדשים שחקר במסגרת החיפוש המתמיד שלו.

האלבום יוצא בהמשך לסיבוב ההופעות של גלעד שגב, שהושק בפרמיירה החגיגית ברידינג בדצמבר האחרון. בכדי לבטא את הקונספט הייחודי של האלבום גם ברמה הויזואלית, זכה גלעד לשיתוף פעולה מחתן פרס ישראל מנשה קדישמן, שצייר את הסינגלים, העטיפה, ואת החוברת שתלווה את האלבום.

 

כלום לא טעים לקרן פלס

קרן פלס. צילום: יח"צ
קרן פלס. צילום: יח"צ

שלוש שנים חלפו מאז אלבומה האחרון, השבוע השיקה הזמרת קרן פלס שיר שני מתוך אלבומה הבא, הרביעי שצפוי לצאת בסוף החורף, השיר  – "כלום לא טעים", שאת מילותיו ולחנו כתבה קרן פלס. לדבריה שירי האלבום החדש יעסקו בכל שעבר עליה בשלושת השנים האחרונות, הזוגיות, הפרידה, הגעגוע ולידת בנה הבכור.

 

זה לא נראה טוב כרגע לחוה אלברשטין

חוה אלברשטין ותמיר מוסקט. צילום: אורי בהט, יח"צ
חוה אלברשטין ותמיר מוסקט. צילום: אורי בהט, יח"צ

שיר שני מתוך אלבומה החדש של חוה אלברשטיין 'ואיך אצלך' שיצא ב 11 במרץ ! האלבום הוא פרי שיתוף פעולה קסום בין חוה ותמיר מוסקט. הוא כולל שירים שחוה כתבה או הלחינה לצד שתופי פעולה עם ערן ויץ, קורין אלאל, וטקסט של דוד אבידן.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא