כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 16.03.2017

הנה מסתיים לו עוד שבוע, כבדרך פלא, מותיר אחריו שובל של צלילים בדמות קליפים, סינגלים ואפילו אלבומים.

קולה קמפוס, תחנת רדיו. צילום: יובל אראל
קולה קמפוס, תחנת רדיו. צילום: יובל אראל

זו ההזדמנות שלכם לחגוג את סופו של השבוע עם טעימות האזנה למה שעשה אותו מבחינה מוסיקלית, כאן תמיד מגוון, אקלקטי, לא בתלם או כן בסדר, מבחר עשיר להאזנה, יש גם תאריכי הופעות, לחצו פליי.

הגר לוי – Shore

הגר משחררת את השיר האחרון בטרילוגיה האחרונה שלה Shore, הוא שיר הנושא, לקראת מופע השקה חגיגי שיתקיים בשבוע הבא ביום רביעי, 22 במרץ בתאטרון תמונע, הנה תיעוד ההקלטה החיה באולפן פלוטו בצירוף האלבום עצמו במחנה הלהקות, מוסיקה עדינה, שמימית ונעימה.

מגי היקרי ולאה אברהם – Debka Rafiach

בדרך לאלבום הבכורה משחררת האמנית, זמרת, שחקנית ורקדנית מגי היקרי, תחת הטייטל MAGI, את השיר הראשון מתוכו במעטפת קליפ במסגרתו מתארחת הזמרת והרקדנית לאה אברהם הנמנית על חלוצות המחול האתני בלהקת ענבל ולהקת בת שבע. השיר הנו עיבוד עכשווי בסגנון טרייבל ל"דבקה רפיח" אותו כתב והלחין עמנואל זמיר ובהפקתו של רון בונקר. מגי עצמה, ילידת כרם התימנים גדלה על הטעמים הייחודיים אליהם היא חוזרת עתה כחלק מצלילי אלבום הצפוי, וואלה, אני מצפה!!!

הוד BEMET מושונוב – Happy

הוד מושונוב, אמן הקיטר והאלקטרוניקה הכי צבעוני בשטח הנושא את הטייטל BEMET  נחשב לאחד מהמוזיקאים המוערכים בסצנת המוזיקה הישראלית בשנים האחרונות כשבאמתחתו שיתופי פעולה עם שלל שמות של מוסיקאים בכירים דוגמת אסף אבידן , איזי , תומר יוסף, תמיר מוסקט, עידו בי וצוקי, שירי מימון, פלד,  שי צברי, אורי שוחט, אסף אמדורסקי, ימן בלוז,  ,BORGORE ,A-WA יוסי פיין,  ברי סחרוף, רע מוכיח ועוד.  הפעם חובר הוד אל הזמרת תמר אנטלר והשניים מאמצים את השיר "Happy", במקור של Mitski, המושפע מסגנון הביילפאנק המאוד פופולרי בפאבלות של ברזיל, שם בילתה תמר את ילדותה ויצרו חוויה מוזיקלית מקפיצה ורעננה.

אלישע אקוונדו – I Dey Shina

הלייבל החדש של תמיר מוסקט APE  הופך לעניין פורץ גבולות וחובק עולמות כאשר לאחר הפקות ססגוניות לאמנים המקומיים דוגמת מארינה מקסימיליאן, A-WA, לא כוחות ורן שם טוב, הוא יוצא על הגלובליזציה ומשתף פעולה עם אליזה אקוונדו Elisee Akowendu – מוסיקאי וזמר מחוף השנהב. אקוונדו שגדל בחוף השנהב שם התחנך על ברכיי הגוספל והיה חבר במקהלת הכנסייה המקומית. הגיע לביקור בישראל והתאהב באווירה שיש לתל אביב להציע, את אליזה הכיר מוסקט לראשונה כשחיפש ברשת אחר קולות חדשים. הכריזמה חצתה מסכים והחוש השישי של מוסקט ידע שזו פגיעה בול. התוצאה היא פצצת אפרו ביט חוצת גבולות, שמושרת  באנגלית וב"באולי", שפת המקור של אקוונדו. המילים שכתב אליזה עצמו נפגשות עם ההפקה והעיבוד של מוסקט וכמובן קליפ רשמי מבית היוצר של BONAMAZE – כל אלה מביאים את כור ההיתוך שבו APE פועלים לנקודת רתיחה.

רועי ריק – בלדה על אהבה עיוורת

בסופהקיץ פגשתי ברועי ריק, עם גיטרה ומפוחית, בחצר התדר בבית רומנו, הוא ביצע לראשונה ובפומבי כמה מהשירים החדשים שעבד עליהם לאחרונה, שירים שכתב המשורר האיטלקי פבריציו דה אנדרה, משורר המשול, לפי רועי עצמו, להכלאה איטלקית בין לאונרד כהן וברסאנס, דילן וז'ק ברל (או אפילו אריק איינשטיין ומאיר אריאל, אם תרצו). דה-אנדרה היה למוזיקה מה שפליני היה עבור הקולנוע האיטלקי – עם בלדות אהבה מרירות, ביקורת פוליטית נוקבת וסקרנות בלתי נגמרת לחייהם היום-יומיים של דמויות שוליים בחברה האיטלקית. שיריו ואלבומיו הרבים זכו למעמד קאנוני בתרבות האיטלקית המודרנית, מעמד שרק גדל מאז פטירתו בסוף שנות התשעים. כעת משחרר רועי ריק את השיר השני מתוך הפרויקט תחת הכותרת "בלדה על אהבה עיוורת (או על היהירות)", מדובר בשיר המקסים ומצמרר בעת ובעונה אחת, הסובב סביב סיפורו של בחור אומלל ששביל לזכות באהבה של בחירת ליבו צריך בסך הכל להביא לה את ליבה של אמו במתנה…

ובאותה רוח שטות של חבריו של רועי, אתם מקבלים בעסקת חבילה גם ביצוע מחווה מאתגר לבני העשרה, כי אפשר גם אחרת, בן אל וסטטיק, סתם, סתאאאם, סתם!!!

יזהר אשדות – כפר צרפתי

שיר חדש של יזהר אשדות מתוך אלבום חדש ההולך ומתהווה, כאשר יזהר ניפגש באופן קבוע עם חברים. האלבום יכלול שירים שאת הטקסטים שלהם כתב יהלי סובול שבעצמו השיק אלבום חדש לפני שבועיים, שירים שאת הלחן כתב יזהר עצמו. הנה כמה מילים שיזהר מספר על הפרויקט החדש – ״בקיץ 2014, במהלך מבצע ׳צוק איתן׳, התיישבנו יהלי סובול ואני לכתוב אלבום. כן, כמו פעם, תמלילן ומלחין״, מספר אשדות, ״החלטנו לקיים סדנה של שלושה שבועות וכך התיישבנו בשני חדרים באולפן שלי. יהלי חמוש בעטים ודפים ואני עם גיטרה אקוסטית. באחד הערבים פגשתי את שלומי שבן וסיפרתי לו על הסדנה והוא ביקש להצטרף לאחת הפגישות. כששלומי הגיע, הבתים של ׳כפר צרפתי׳ כבר היו כתובים ומולחנים ויחד איתו הלחנתי את הפזמון היפה של יהלי: ׳והזמן, שהופך אוהבים לזרים, ינסה לפתות אותנו. לא נכנע לו אנחנו קרובים׳. מאז חלפו שני קיצים ושלושה חורפים בהם הופעתי הרבה וצללתי לעולם הכלים האלקטרוניים והסינטיסייזרים המודולריים. בשנה שעברה השלמתי את ׳את והגשם׳ ולאט לאט החל תהליך של חזרה לשירים שכתבתי עם יהלי ובחירה של אלה שאני אוהב במיוחד. לאחרונה הצטרף אלי משה לוי כשותף להפקה המוזיקלית ויחד התחלנו להתקדם לקראת השלמת אלבום חדש, כשהשיר הראשון אותו קידמנו הוא ׳כפר צרפתי׳. שלומי שבן ניגן בפסנתר ושר קולות רקע, רע מוכיח תרם את התיפוף הייחודי שלו, שלומי אלון מהדג נחש ניגן בסקסופונים ומאיה בלזיצמן וגלעד הילדסהיים ביצעו בוירטואוזיות את עיבוד המיתרים שלנו. הרבה נדיבות ונשמה יתרה קיימת בנגינה של החברים שניגנו בשיר הזה, אני שומע את זה בכל תו״.

שיר לוי – להתחיל מחדש

בדרך לאלבום חדש משחרר הזמר שיר לוי שיר חדש – "מתחיל מחדש" אותו כתב רון ביטון ללחן של מאור שטרית, שמנצח על העיבוד וההפקה המוסיקלית של השיר, קולו הקטיפתי של שיר ונוכחותו המוסיקלית מהווים סיבה מספיק טובה כדי לעצור לרגע ולהאזין.

סיון קנצוקר – 20 שניות

סיון בוודאי מוכרת לחובבי המוזיקה בטייטל סיון יחיה, זמרת יוצרת שבאמתחתה מונח אלבום והרבה הופעות ופרויקטים במיוחד בסצנת השוליים המקומית, אחד מהם הוא Kartiv2, בימים אלו היא משחררת שיר חדש אותו היא תמללה, הלחינה, הפיקה ומבצעת. המיקס של דורון פלסקוב, נשמע טוב ושווה האזנה, האם מדובר באלבום חדש שבדרך?…

גנבת – רביעי בקיבוץ

להקת Fאנקי רעננה העושה את צעדיה לקראת אלבום בכורה משחררת סינגל קליפ שמח וצוהל שדי מזכיר כמה צלילים מאותו ז'אנר בהוויה המקומית, אבל הי, חגיגה! נעם טמיר – בסיסט הלהקה וכותב מרבית שירי האלבום לוקח על עצמו את תפקיד הזמר בשיר. מבט חטוף בקליפ חושף כי מדובר בחגיגה צבעונית שמדברת ישירות לכפות הרגליים והאגן. על פי דברי "גנבת" מרבית שירי האלבום שבדרך, עוסקים בנושאים חברתיים כמו שכר המינימום, ניכור בעיר הגדולה, תרבות הרייטינג ועוד…

לידוי, אסטמה ושקד פררה מארחים את אנחל – טניה

לא, לא נפלתי על הראש, ממש לא, כי "ארץ נהדרת" היא כיום מה ש"הגשש החיוור" היו לנו בשנות השבעים, בדרנים מצחיקים שהפכו את עיסוקם לאמנות אמיתית, השיר טניה הוא יותר ממחווה בדיחתית וקורצת לגל הלטינו השוטף את העולם, פשוט גאונות של מחשבה בכל מובן, הכתיבה, העיבוד של המנגינה, ההעמדה, ההפקה, ה-כ-ל. סיבה מספיק טובה לתת כבוד, רפ פה פה פה פה…

טליסמאן – כמו שאני

טליסמאן, יוצר-זמר-ראפר ובעיקר שם חם ומרענן בסצנת ההיפ הופ המקומית הצעירה, מאחורי הכינוי תמצאו את טל בן נון, בן 25, שכבר הספיק לשחרר מספר להיטים שזכו למיליוני צפיות ברשת והפכו אותו לאחד השמות החמים בין בני הנוער. כשטליסמאן עושה את דרכו לעבר אלבום בכורה הוא משחרר כעת סינגל נוסף שמביא עוד זווית של טליסמאן בקליפ מושקע והומוריסטי בהשתתפותה של אינה בקלמן (תאג"ד) וסתיו בגר שאחראי גם על העיבוד וההפקה המוסיקלית.

שירלי מגלד – מתגעגעת

שירלי מגלד היא זמרת שגדלה לצלילי בית הכנסת לאב זמר וחזן, עושה כעת את צעדיה לקראת אלבום בכורה משחררת כעת שיר נוסף – מתגעגעת, אותו תמלל עבורה יוסי גיספן והלחין חן הררי, השיר העשוי בגרסת דאנס מעודנת נולד מתוך אובדן, געגועים לאחותה שנפטרה לא מכבר, ועומד להפוך לדבר חדש כאשר המפיק האמריקאי סטיב גרינברג ביקש משירלי לבצעו גם בשפה האנגלית על מנת לפרוץ לעולם הרחב. תאזינו.

עלמה זהר וגילי יאלו – תפתח

חיבור מצוין בין שני עולמות בדואט שנכתב במשותף בידי מבצעיו עלמה זוהר וגילי יאלו בהפקתו המוסיקלית של אסף איילון מוביל לשילוב חכם, מרתק ומסקרן לגבי האפשרויות שניתן לפתח הלאה, גרוב אתיופי סוחף, לצד טקסט משובח ומפגש בין העולמות של עלמה וגילי. בתאריך 3 באפריל תארח עלמה זוהר את גילי יאלו במועדון זאפה בתל אביב, אני מעריך שנשמע על שילובים נוספים בין השניים.

 

איפה הילד – מתוך בחשיכה

להקת איפה הילד משיקה אלבום חדש – "מתוק בחשיכה", השישי במספר, האלבום כולל עשרה שירים חדשים שכתבו והלחינו חברי הלהקה בהפקתו המוסיקלית של עופר מאירי. מדובר באחת העבודות המוסיקליות המצוינות שילדי דור התשעים יוצרים תחת ידיהם דווקא במאה הנוכחית, הבשלות המתחברת עם ההפקה האלקטרונית של מאירי עושה רק טוב ומשביחה את המשובח מאיליו. איפה הילד ינחתו במועדון בארבי לחגוג את ההשקה התל אביבית בתאריך 30 במרץ.

אריק ברמן – אהבה ואלוהים אחרים

אלבומו החמישי של היוצר אריק ברמן. האלבום מגיע לאחר מסע שכלל ניסוי וטעייה לאורכן של חמש שנים במהלכן ישב, כתב, מחק, השליך הנייר לפח, לקח נייר חדש, כתב שוב, תיקן, ערך, חייך, ישב לחבר לחן שיתאים לתמלילים ואולי להיפך, יצר לחן והלביש עליו מילים, בסוף, קצת לפני, קרא לחברתו תמר אייזנמן והטיל עליה את משימת ההפקה המוסיקלית, מילה שלי – אתם תתאהבו בו מהאזנה ראשונה, אני מכה על חטא שלא הגעתי למופע ההשקה שלו לפני חודש ומודיע כי ברמן חוזר לגוש דן בתאריך 17 במרץ למועדון גריי ביהוד שזה ממש כאן ליד תל אביב, חודש לאחר מכן, 15 לאפריל הוא יעלה על הבמה באמפי שוני ויארח את מירי מסיקה, ערן צור ומוניקה סקס. תגיעו.

אלמוג אברהם – מחפש את התשובות

אלבום הבכורה של אלמוג אברהם, בוגר בית הספר לאומניות 'תלמה ילין' והלהקה הצבאית של חיל החינוך. האלבום כולל תריסר שירים שאת רובם אלמוג כתב והלחין, תוך שמירה על קו מוסיקלי רוקיסטי ישראלי המאופיין בצלילי גיטרות ומקצבים נוקשים בהפקתו המוסיקלית של איתי פריד שהצליח לרכך קמעה את החספוס. אלמוג יליד שכונת פרדס כ"ץ בבני ברק, סביבה לא קלה לגדול בה בלשון המעטה, חוויות החיים מהוות חלק מהבסיס לתמלילי שיריו המבקשים לעסוק בחיים. אלמוג אברהם יחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים בתאריך 22 במרץ במועדון האזור.

נועם מיכאל – בין אדם לאדם

אלבום הבכורה של הזמר והיוצר המוסיקלי נועם מיכאל אשר כבר מגיל צעיר החל לפתח את כישרונו המוזיקלי, תוך שהוא משמש כסולן בהרכבי חזנות ופיוט לצד כתיבת והלחנת שירים. האלבום עליו עבד במשך שנתיים כולל עשרה שירים אותם כתבו והלחינו עבורו שורה ארוכה של יוצרים ביניהם נמצאים ישי ריבו, טל שגב, כפיר אפשטיין, בניה ברבי ועוד. בתאריך 28 במרץ יחגוג נועם מיכאל את השקת האלבום במופע שיתקיים במרכז ברודט.

אלון בר​ –  אנחנו כאן

אלון בר ( ברגבאום) יוצר ומבצע המתגורר עם משפחתו בגליל ועובד במרכז מוסיקה לנוער, בו הוא מלווה ומדריך את דור ההמשך של המוסיקאים. למרות עיסוקיו הרבים, בית, עבודה, משפחה וילדים, הוא אינו חדל מליצור ולייצר מוסיקה בשירים המדברים על החיים. אנחנו כאן הנו אלבומו הרביעי והוא אכן שווה האזנה, ואם אהבתם תוכלו להורידו ללא תמורה (תמיד אפשר לשלם לפי ראות עיניכם..), גם את אלבומיו הנוספים. בתאריך 22 למרץ יחגוג אלון את השקת האלבום במופע באוזן בר ויארח את שלומי שבן.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא