דיווח מהשטח

אסף אבידן | מופע השקה | Different Pulses

רשמים, תמונות וצלילים ממופע השקה לאלבום הסולו של אסף אבידן – Different Pulses, מועדון התאטרון, יפו, ליל חמישי 27.09.2012. היה, שמע, ראה, תיעד ומדווח – יובל אראל. הכתבה מתפרסמת גם ב"סלונה" מגזין אינטרנט לנשים וגם ב"מגה-פון", עיתון ישראלי עצמאי.

אסף אבידן, מועדון התאטרון, יפו. צילום: יובל אראל
אסף אבידן, מועדון התאטרון, יפו. צילום: יובל אראל

אחרי קריירה מוסיקלית בינלאומית עם המוג'וס, אחרי שחרש את בימות אירופה, לאחר המיצוי הגדול והפרישה למסלול עצמאי לחלוטין, בין מופע למופע ועבודה סיזיפית על האלבום האחרון, הגיע אמש אסף אבידן למועדון התאטרון בשדרות ירושלים ביפו על מנת לחגוג עם המוני מעריציו את צאתו של האלבום שכבר הוגדר על ידי כחוויה מעניינית ומרתקת.

על אסף אבידן כבר הכברתי במילים ודיווחים, למן הרגע בו "גיליתי" אותו לראשונה במופע לילי בשוק פשפשים ביפו, דרך השקת אלבומים במסגרת המוג'וס, עובר לסרטו הדוקומנטרי ועד למפגש בלתי אמצעי עם הקהל ב"סיפורים במונו", גם על אלבומו החדש, למעשה אלבום שלם, כאלבום בכורה הבעתי את דעתי" היום האזנתי לראשונה לאלבום במלואו, האזנתי גם בשניה, האזנתי גם בשלישית, רק אחרי ההאזנה הרביעית עצרתי כדי לרשום כמה מילים שהחלו לעלות בראשי, כן, השירים הללו, חושפים כל פעם רובד חדש בעשייה, ביצירה, חושפים כל פעם משמעות יותר מזוקקת במילים, במשמעות, החוויה הזו מתחילה כבר במעטפת, הקופסא המיוחדת, המזכירה עבודות אמנות קינטיות של דני קראוון, שליפת האלבום מתוך המארז, הצבעים, הנקבים, החריצים בעטיפות, כבר מרמזים על השכבות המסתתרות, כבר מלחשות לאוזניך – שב, עזוב כעת הכל, פשוט תאזין."

עתה הזדמן בידי לחזות במופע החגיגי הראשון, כאן ביפו, לא רחוק מהמקום בו חזיתי והאזנתי לו לראשונה לפני מספר שנים.

אסף אבידן, פולסים שונים. צילום: יובל אראל
אסף אבידן, פולסים שונים. צילום: יובל אראל

מופע חגיגי זה מופע חגיגי, המוני המעריצים והצופים שהגיעו ל"פרמיירה" מלאו את המדרכה הצרה של השדרה משני צידי הבניין העתיק, בניין שהוקם בתחילת המאה שעברה ושימש אז כמועדון ואף קולנוע, כיום מארח פרמיירות מוסיקה ומופעי חו"ל איכותיים. הקהל הרב המתין שעה ארוכה עד תחילת המופע שנפתח בחימום עם פלורה, הלא היא לירון משולם, הקלידים, השירה והסימפולים, פלורה היא טובה ואיכותית, אך לדעתי, המקום, המתחם והקהל העצום (שזה כשלעצמו לטובה) היוו פספוס לסגנונה המוסיקלי הנבנה בדרך כלל באולמות קטנים, אינטימיים וחשוכים, היא בצעה כמה מיצירותיה מהאלבום הראשון ואף הודיעה כי מופע אינטימי יערך ב- 13 לאוקטובר בלבונטין7.

השעה 23:00, הקהל כבר רעב לצלילי קולו של אסף, הנגנים – קרני פוסטל בקולות, צ'לו, תוף וכלי הקשה, תום דרום בקלידים, מיכל בשירי – קולות וכלי הקשה וחגי פרשטמן על התופים תפסו את מקומם על הבמה, אסף אבידן מצטרף לקול תשואות הקהל, החגיגה מתחילה.

אני תפסתי את המקום של מיליון הדולר, תקראו לזה גולדן רינג, וי אי פי, איך שתרצו, הייתה זו המשבצת הכי קרובה לאסף, פחות ממטר ממרכז הבמה, לא רק שהייתה זו עמדת צילום והסרטה מצויינת, הקרבה גם שימרה עבורי את האפקט המיוחד בצפייה והאזנה למוסיקאי והזמר הכל כך מיוחד כאילו והיה זה מופע אישי, אינטימי, אסף כבר איננו מוסיקאי מקומי, ניתן לאמר במפורש כי האלבום החדש שהוביל לחתימה בחברת התקליטים האגדית, "יוניברסל" מציב אותו בשורה הבינלאומית של מוסיקאים יוצרים ומבצעים.

אסף אבידן, מופע השקה. צילום: יובל אראל
אסף אבידן, מופע השקה. צילום: יובל אראל

אבל נחזור לכאן, אסף מחליף מעת לעת בין הגיטרות, חשמלית ואקוסטית, ידיים חשופות, פותח בשלושה שירים מהאלבום החדש – עם הסינגל המצליח Cyclamen הרקפת, דרך Love it or Leave it ומיד ל –  Conspiratory Visions of Gomorrah, או אז הוא פונה לקהל ומנסה לשבור את הקרח של האולם הגדול עם גדר המחסום בין הבמה למעריצים, הקרח כבר נמס והמופע זורם הלאה, אסופת שירים נבחרים מהאלבום, כמעט כולם, משלב ביניהם כמה מהמוצלחים בשירים שכתב עם המוג'וס, אסף ידידותי לקהל, בין התמתחות לחיוכים, הוא לא שוכח גם את המוסיקאיות המלוות אותו, כן, פרט לפרשטמן והתופים, ההרכב הוא על טהרת הנשים, הוא יודע מתי לפנות אליהן במהלך המופע, עם הגיטרה, מתי לאפשר להן להציג את היכולת שלהן בנגינה, זה כבר לא מוג'וס, אלו הנשים, והן בחירה מצויינת, מגיעים גם הרגעים שאסף נותן לקהל את תפקידו, לשיר, כן, יש כאן קאדר רציני ביותר של מעריצים ומעריצות המכירים את המילים, יש כעת מעין שירה בציבור, הזמן לא עוצר, המופע מגיע ממש לרגעיו האחרונים, אסף אינו יכול להתנתק מהמוג'וס, למרות שהם לא על הבמה כבר ביחד, אפשר לאמר שהם פנו לדרכים אחרות, הנגנים, הוא מסיים את החלק הרשמי של המופע עם אחד מלהיטיהם החזקים – Wasting My Time.

אסף אבידן, אקוסטי, נטו. צילום: יובל אראל
אסף אבידן, אקוסטי, נטו. צילום: יובל אראל

את ההדרן ממלא אסף בקטע אקוסטי, שואל את הקהל מה היו רוצים לשמוע ובוחר לבסוף בשיר שהפך להצלחה מסחררת בעקבות מיקס שערך לו Wankelmut, מיקס שקטף את המקומות הראשונים בבירות אירופה ואף ביוטיוב, אסף מתבדח כי המיקס הזה יביא את הפלטינה…כן, אני מתכוון ל- Reckoning song, הפעם בביצוע אקוסטי נקי. הוא ממשיך בלהיט נוסף שלו – Weak ומקנח ב- Her Lies, בחירות מוצלחות ביותר לסיים מופע שהציג לקהל הרב את הדרך החדשה מבלי לוותר על העבר.

סט ליסט:Cyclamen, Love It Or Leave It, Conspiratory Visions Of Gomorrah, Maybe You Are, This Cool, HangWoman, Jet Plane, Different Pulses, Setting Scalpels Free, Small Change Girl, Through The Gale, Turn, Wasting My Time.

הדרן: Reckoning  Song, Weak. Her Lies

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151158592324654.467505.721654653&type=1

וידיאו

תגים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button
Close