כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

אלון אולארצ'יק והלהקה – האיחוד

מופע איחוד חד פעמי לחלוטין, אלון אולארצ'יק, אבי יפרח, ברק חנוך ואשר פדי נפגשים בליל שישי על בימת תאטרון תמונע לנגן את מיטב השירים מארבעת האלבומים ועוד. נכח, האזין, מדווח – יובל אראל.

אלון אולארצ'יק. תמונע. צילום: שרון עובדיה
אלון אולארצ'יק. תמונע. צילום: שרון עובדיה

הפעם הגעתי כאורח, בלי ציוד, רק להנות ממופע ייחודי וחד פעמי המכנס על במה אחת את כל הצוות שליווה את אלון אולארצ'יק בשנות התשעים. הזדמנות נדירה שלא פספסתי, דיווח.

אלון אולארצ'יק זמר, מלחין, מפיק מוזיקלי, קלידן, גיטריסט ובסיסט ישראלי, הפועל בעיקר בסגנונות הרוק והג'אז, נחשב ובצדק לאחד מעמודי התווך ברוק הישראלי לדורותיו, הן בשל עשייה נחשבת עוד מימי כוורת התמימים של שנות השבעים ועד סדרת מופעיו האחרונים במסגרת "הרביעייה" יחד עם אפרים שמיר, שלמה יידוב ושם טוב לוי.

לפני 22 שנה החל אלון לנגן יחד עם אשר פדי, אבי יפרח וברק חנוך, הם הוציאו את אלבומם הראשון המשותף "תגיד לי מה אתה מרגיש", ולאחריו את "בואי נגיד שאני שלך", "בשקט" ו"רוק ורוך". מאז עברו דרך ארוכה.  וכיום הם נחשבים לנגני ההקלטות וההפקות  המובילים בארץ, כשמאחוריהם מאות אלבומים והופעות  עם מיטב האמנים בארץ.

אמש בתיאטרון תמונע, חזרו הארבעה לשתף פעולה בערב חד פעמי במהלכו בצעו שירים מכל אלבומיו, ביניהם שירים שלא בוצעו שנים בהופעות:  ניו יורק, אבק זמרים, תריסר ישראלים, אפילו, בעיניך, אנלוגי/דיגיטלי …אלה בנוסף, כמובן, לשירים הידועים יותר כמו – היא הולכת בדרכים, גלים גלים, תגיד לי מה אתה מרגיש ובא לשכונה, אלון עצמו, מלווה בגיטרה, עובר לאורגן, חוזר לשירת סולו, עד שהגיע להדרן המתבקש כל כך למופע הזה, לו ציפיתי למעשה מתחילת הערב, ביצוע חשמלי, מחשמל ומקפיץ של "יו יה" מימי כוורת, אחת היצירות שהציגו את היכולות של הנגנים דאז לשלב בין רוקנ'רול בסיסי לג'אז ופיוז'ן עם ההשראה החזקה של המאסטר ג'ון מקלפלין ותזמורת המהווישנו, אין דברים כאלו היום…אין.

פעם אחת ודי, תודה. צילום: שרון עובדיה
פעם אחת ודי, תודה. צילום: שרון עובדיה

בדרך כלל אני מתייצב בהופעות מצוייד במצלמה, מסרטה, עט ונייר, לתעד, לתעד, הפעם ישבתי מאחור על הבר עם כוס בירה, בלי המתח הקשור בעבודה מול המופע, נהנתי מכל רגע, לשבת ופשוט לצפות במי שהיה בין גיבורי ילדותי מלהקת כוורת המיתולוגית, כך גם כל אותם ברי מזל שהיו במועדון וצפו במופע. את התמונות הנהדרות מהערב צילם שרון, מנהל אתר חדשות המוסיקה – Music News.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות, באדיבות חדשות המוסיקה

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.386214444780165.84972.118599331541679&type=1

וידיאו, בעידן הסמארטפונים לא צריך לבקש הרבה, תמיד יהיה האחד שישלוף ויתעד, לא תמיד איכות HD אבל תיעוד..יו יה

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא