כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

גיבורי גיטרה | רקוויאם בסאבליים | מחווה לג'ון לורד | סגול כהה

מופע מחווה לזכרו של הקלידן ג'ון לורד מלהקת "Deep Purple" – בהפקת מועדון הרוק הישראלי ביצועי מחווה של הקלאסיקות מכל האלבומים בביצוע שלוש להקות רוק ואורחים כבדים, סאבליים, 21.08.2012 21:00. הגיח, האזין (עם אטמי אזניים) צילם ותיעד – יובל אראל.

משמרים את המורשת. צילום: יובל אראל
משמרים את המורשת. צילום: יובל אראל

מועדון הרוק הישראלי שהחל את פעילותו באמצע שנות השבעים במאה שעברה בבית לסין והיה המודל החלוצי להרמת קרנו של הרוק בארץ ממשיך בפעילותו מעת לעת בהפקת ערבי גיטריסטים ומופעי מחווה לדינוזאורים שיצרו את הרוק והפסיכדליה.

אמש, כחודש לאחר פטירתו של אחד מעמודי התווך בעולם הרוק, מי שחיבר בצוותא את הרוק הקשה עם יסודות הבארוק והמוסיקה הקלאסית, ג'ון לורד, קלידן אחת מלהקות הרוק הכבד הראשונות, הפועלות עד היום מעל ארבעים שנה – Deep Purple, התקיים במועדון סאבליים בתל אביב ערב בהפקת המועדון הרוק הישראלי לזכרו של המוסיקאי.

קדחת, האחים גרוסברג. צילום: יובל אראל
קדחת, האחים גרוסברג. צילום: יובל אראל

הערב שנערך במועדון סאבליים, אחת מזירות הדיסטורשיין היותר פעילות בעיר תל אביב היווה יותר מתירוץ לעשרות, בעצם לכמה מאות, זקנים טרחנים לצאת מביתם, ללבוש את חולצות הטריקו מעוטרות בתמונות הלהקה ונגזרותיה, לאסוף את השיער המאפיר, למי שנותר, בקוקו ולהגיע למועדון לחזות בכמה הפתעות היסטוריות.

הערב נפתח בהופעתלהקת "קדחת" עם הסולן יהונתן גרוסברג, שארחה את הגיטריסט ברק גרוסברג ואת הקלידן רונן פלד, ההרכב ביצע גרסאות לכמה מהשירים שחברי להקת Deep Purple באלבום הראשון נגנו בעצמם כגרסאות מחווה ליוצרים המקוריים.

בהמשך הופיעה להקת "הסופרגרופ" בהשתתפות כמה מטובי נגני הרוק – הגיטריסט יגאל מאירוב, הסולן מוטי דיכנה, המתופף יוסי בוזין ואורחים –  הסולנית ליבי (מלהקת "ליבי והפלאשבק") שהראתה לכל הצופים איך עושים רוק ללא פשרות והגיטריסט חובש הכיפה שגיא. ההרכב ביצע מעל הבמה כמה קטעים נבחרים משלושת האלבומים הראשונים של Deep Purple הנחשבים עד היום כיצירות אמנות משובחות.

בחלקו השלישי של הערב הופיעה להקת שליחי הבלוז של גיבור הגיטרה צ'לי סיגלסקי שהתמקדה בקטעים נבחרים מאלבומי Deep Purple החל מהאלבום In Rock ועד Stormbringer, הפתעת הערב הייתה בעלייתו לבמה של הגיטריסט דני ממן, מי שהיה מראשוני להקת "גן עדן" בשנות השבעים, דני ממן הוא אחד הגיטריסטים המוגדרים כגיבורי גיטרה אמיתיים, הוא חזר בתשובה ועם כנפי האמונה מתגורר היום בירושלים ונדיר לפוגשו בתל אביב.

כמיטב המסורת "מועדון הרוק הישראלי", אפשר לאמר שאמש התרחש קונצרט רוק פצצה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151101815499654.457124.721654653&type=1&l=253dbdd42c

וידיאו – קמצוץ של רגעים מהערב

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

  1. הכל נכון, רק לא הבנתי למה לכנות את הקהל "זקנים טרחנים"…?

    הייתי שם, עם לא מעט מחברי ו-וואלה, אני לא זקנה וגם לא טרחנית (או שאולי תגיד שכן, בגלל התגובה הזו. אבל לא אוהבת את נימת הפטרונות המזלזלת שכל מני "מבקרים" נוטים לאמץ לעצמם)

    1. עינת, המושג נרשם בנימת התבדחות, אני מתנצל שהעניין לא הובן ונפגעת, הכוונה הייתה לתת תיאור ברוח הומוריסטית אודות הקהל שהכותב נמנה על שורותיו, כך שאין כאן שום פטרונות, והפוסט איננו ביקורת, אלא דיווח.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא