כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

לונדון – תל אביב – ברלין

מוזיקאי הפולק הנודד, עמרי ויטיס, בדרכו לפסטיבל ברלין ואתם יכולים לעזור לו להגיע לשם, בהופעתו התל אביבית הקרובה.

עומרי ויטיס. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי
עומרי ויטיס. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי

המוזיקאי עמרי ויטיס יקיים בתאריך 30.8.2012 הופעה חגיגית במועדון הצוזאמן בתל אביב, שמטרתה גיוס כספים, לפי המודל הנפוץ של מימון המונים, למען הטסת ויטיס ולהקתו לפסטיבל המוזיקה הנחשב בברלין אליו הוזמן.

כמו מוזיקאים רבים אחרים (פיטר גבריאל, אמנדה פאלמר ואפילו  דיוויד ברוזה שלנו), מבקש ויטיס את עזרת אוהבי המוסיקה בהמשך מימון פעילותו כאמן. ויטיס, שחזר לא מזמן לישראל לאחר 16 שנות עבודה מוזיקלית בלונדון, הוזמן להשתתף בברלין ע"י אנדרו קמפבל, הבעלים של חברת Gordeon Music Promotion.

קמפבל, אשר נחשב לאחד המפיקים הבכירים באירופה ובאמתחתו עבודה משותפת עם להקות ענק כמו פינק פלויד, R.E.M ועוד, מבקר בארץ לעיתים תכופות בחיפוש אחר כשרונות מקומיים. בביקורו האחרון בארץ השכיל לגלות ולהחתים את מוזיקאי הפולק – עמרי ויטיס.

ההופעה בפסטיבל נועדה לאפשר ללהקות ישראליות מובחרות, ביניהן זו של ויטיס, לזכות בחשיפה בינלאומית שתעזור בקידום היצירה המקומית ברחבי היבשת. בין תשע הלהקות שנבחרו מבין עשרות רבות שהגישו את מועמדותן להשתתף בפסטיבל ניתן למנות את קולולוש, פוטוטוקסיס ולהקתו של גבע אלון.

ההופעה במועדון הצוזאמן תכלול את כל החומרים הישנים של הלהקה לצד שירים שירכיבו את האלבום הראשון, שיוקלט בארץ בקרוב, ותהווה גם קדימון למסע הופעות עתידי של ויטיס עם אהוד בנאי בסתיו הקרוב בלונדון.

עמרי, בן קיבוץ דליה, החל עם שובו ארצה להופיע ברחבי הארץ תוך שהוא כובש את לב הקהל הישראלי שחווה הגשה ייחודית ומרגשת. סגנון כתיבתו של ויטיס משלב השפעות מארה"ב, אנגליה ואירלנד ועד דרום אמריקה, אפריקה, מזרח אירופה והמזרח. צלילי הפולק והרוק אותם ספג עמרי בילדותו, עברו סינתזה במהלך שהותו באנגליה והושפעו מהאמנים השונים אליהם נחשף ועימם התפתח.

הוא כבר הופיע בעשרות ערים, קיבוצים ופסטיבלים ברחבי הארץ. בין השאר הופיע באוזן בר ובמועדון שבלול ג'אז בתל אביב, בפסטיבל אינדי נגב, במרתף10 בחיפה, עשן הזמן בבאר שבע, אברם בר בירושלים, פסטיבל יערות מנשה, הפטרייה בקיבוץ דן ועוד..

עמרי ויטיסצוזאמן בר, לילנבלום 25, תל אביב, יום ה' 30.8.12 בשעה 22:00. כרטיס: 40 ש"ח

 

עוד כמה משירי עומרי ויטיס במחנה

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא