כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מופע ההשקה של MARBL

מוריה אור ויונתן מימון חוגגים את השקת מיני אלבומם הראשון, שני, 14.03.2016, תאטרון תמונע, אורחת – מיה יוהנה. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

מוריה אור, MARBL. צילום: יובל אראל
מוריה אור, MARBL. צילום: יובל אראל

קוקטייל בריטי משובח הכולל טעימות והשפעות הנעות מהאי האפרורי ועד תל אביב רבתי, זוהי הנוסחה הגלומה בחומרים מהם עשוי אלבום הבכורה, במתכונת מינימליסטית בת ארבעה שירים וקטע פתיחה של הצמד מוריה אור ויונתן מימון, סינגר סונגרייטר נשית לצד מפיק אלקטרוני מהודק.

במוסיקה של מוריה אור נתקלתי לפני מספר שנים בעקבות אלבום בכורה ששחררה ופרויקט וידאו יוצא דופן שליווה אותו.

מוריה ויונתן, MARBL. צילום: יובל אראל
מוריה ויונתן, MARBL. צילום: יובל אראל

כעת, לאחר האזנה למיני אלבום החדש של מוריה במסגרת ההרכב MARBL  אני יכול לשתף את חווית הצלילים, מדובר באלבום ממש מיניאטורי, הכולל קטע מבוא וארבעה שירים בסך הכל, האינטרו לוקח אותך במעין מסע אלקטרוני אפלולי וקריר, קורץ למחוזות אחרים ומוביל אותך אל מצע צלילים המהווים מעטפת נינוחה ומעולה לטקסטים והלחנים של מוריה לצד עיבוד והפקה מהודקת של יונתן לכדי נוסחת פופ אלגנטי המושפע לא במעט מסגנונות רוק, פולק ואלקטרוני.

 

בעת ההאזנה חפרתי, דשתי ובדקתי במרשתת אודות ההרכב החדש MARBL. הם הספיקו לחשוף עצמם בכמה בלוגי מוסיקה חשובים בסצנת האינדי העולמית, להיכלל במצעדי השמעות באירופה, צפון אמריקה ואפילו ביפן, דהיינו לנתק את הרגליים מהסצנה המקומית ולחיות את החוויה הגלובלית עם היצירה המוסיקלית שלהם.

מוריה ויוהנה, תמונע. צילום: יובל אראל
מוריה ויוהנה, תמונע. צילום: יובל אראל

אמש הם חגגו את השקתו של האלבום בתאטרון תמונע אל מול קהל ביתי אוהד, מוריה בפסנתר חשמלי, יונתן בגיטרת בס וקונטרבס, מלווים באדם טל בגיטרות, שליו סרור וטל סגרון בתופים וכלי הקשה ובאווירה עולצת ומלאת התרגשות, אולי יום ההולדת של מוריה שהגיע לגיל 27 הכה מיוחד (עד מאה ועשרים), אולי מעמד ההשקה עצמו ואולי כי אמן אמיתי מתרגש גם בפעם האלף כשהוא עולה להופיע בפני קהל, אולי כל אלו השפיעו ביחד כדי לראות ולשמוע את ההתרגשות של החבורה הזו מול האולם המשפחתי בהווייתו. כי למרות אפרורייתו האווירתית של האלבום, מעושן, קריר, מלנכולי, מתכתי, היטיבו הנגנים להגישו באווירה חמימה דווקא.

MARBL בתמונע. צילום: יובל אראל
MARBL בתמונע. צילום: יובל אראל

עם ליין אפ שכלל את רצועות השירים באלבום הטרי לצד שירים נוספים שמשום מה לא נכללו בו, עם גרסת מחווה למשחקי הווידאו של לנה דל ריי, לדעתי אקט מיותר מהסיבה הברורה שהחומרים של MARBL  עומדים בפני עצמם ודואט עם האורחת מיה יוהנה, הצליחו מוריה ויונתן להעביר את המסר כי גם ישראלים יכולים ליצור אווירה קונטיננטלית במוסיקה ובהצלחה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו פייסבוק

 

וידאו יוטיוב

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא