כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מאיה איזקוביץ מלכת הפולק רוק

מאיה איזקוביץ', מופע תורן במועדון בארבי תל אביב, 29.05.2012, 22:30, הצליח להגיע, לצפות ולהאזין, לצלם כמה תמונות ולדווח – יובל אראל. הכתבה מתפרסמת גם בפורטל העצמה הנשית "סלונה" וגם בפורטל "בילויים".

מאיה איזקוביץ', כובשת את הבארבי. צילום: יובל אראל
מאיה איזקוביץ', כובשת את הבארבי. צילום: יובל אראל

אקדים ואפתח בגילוי נאות – אני רודף אחרי התופעה ששמה מאיה איזקוביץ' כבר זמן רב, מאז שדרך כוכבה של מאיה בשמי הפולק בארץ ובתל אביב אני מנסה לתפוס את ההזדמנות המתאימה להגיע להופעה מלאה שלה. עד אמש ללא הצלחה יתרה, בדרך כלל המופעים מכורים מראש, פול האוס… 

את התופעה זיהיתי במהלך הופעות השקה של מוסיקאים אחרים, מאיה התארחה במספר הופעות שכאלו והקהל יצא מגדרו למשמע שיריה, קבוצות שלמות שככל הנראה הגיעו להשקות אך ורק כדי לצפות בה, עמדו ודיקלמו את מילות השירים, התחזקה בי התחושה שמדובר בעניין שאסור לעבור עליו לסדר היום, את ההופעה המלאה של מאיה אני חייב לעצמי.

מאיה איזקוביץ', זמרת פולק רוק מקומית. צילום: יובל אראל
מאיה איזקוביץ', זמרת פולק רוק מקומית. צילום: יובל אראל

מאיה איזקוביץ, היא זמרת- יוצרת צעירה, בת להורים שהגיעו מדרום אפריקה, החלה לשיר באנגלית, שפת אמה, בגיל 14, ובמקביל למדה לנגן בגיטרה. היא גדלה בבית מוזיקלי ביישוב כרכום שבצפון הארץ, בת לאב מוזיקאי, פיטר איזקוביץ, הבונה כלי נגינה אתניים מעץ ואף מנגן באלבום על מפוחית ונבל אירי.

את אלבום הבכורה שלה "Safe & Sound" הקליטה מאיה לפני שנה בהפקה עצמית, הוא כולל 11 שירים באנגלית שמאיה כתבה והלחינה. האלבום נמכר עד כה בהופעותיה בלבד והופץ מפה לאוזן עד שאזלו 2000 העותקים שהודפסו.

'Safe & Sound' הוא אלבום פולק-רוק רך עם נגיעות בלוז וקאנטרי – לגמרי לא ישראלי וזה לא מפריע אפילו לשנייה אחת, כי בפיה של מאיה זה נשמע מאוד אותנטי. האלבום עשוי כל כך טוב והשירים כל כך נעימים, שקל מאוד להתאהב בה וזה עומד לקרות לכם אם רק תתנו לה.

לחצו להאזנה מקוונת לאלבום ב"כריש הגרוב"

http://grooveshark.com/album/Safe+and+Sound/3960155

לחצו לרכישה מקוונת של האלבום ב"היי פידליטי"

http://www.hfmusic.co.il/albums/album/Safe-&-Sound-139

מאיה, על הבמה בבארבי. צילום: יובל אראל
מאיה, על הבמה בבארבי. צילום: יובל אראל

לאחר סיבוב הופעות אקוסטיות שנמשך שנה, במהלכו צברה קהל הולך וגדל אשר נישבה בקסם קולה ושיריה, גיבשה מאיה בחודשים האחרונים הרכב המלווה אותה ועם הזמן יצרה לעצמה מעין בתים קבועים להופעות ברחבי הארץ, אליהם היא חוזרת בכל פעם.

אמש, המה מועדון בארבי בתל אביב מהמון אדם, המופע של מאיה, שנקבע מראש כמופע ישיבה כלל עשרות שולחנות ומאות כסאות מלאי אדם שכיסו את כל הרחבות במועדון למעט גלרייה אחת, למזלנו הגענו בשעה מוקדמת יחסית והצלחנו לתפוס כסאות במקום טוב .. מאוחר יותר הוברר לי כי מדובר במנהג קבוע, המופעים של מאיה נקבעים מראש עבור קהל הישוב כחלק מהאווירה המתבקשת.

המופע עצמו החל קצת אחרי השעה 22:30, שעה מוקדמת יחסית בבארבי, מאיה עולה בגפה לבמה ומתחילה בשיר In Your Eyes מלווה עצמה בגיטרה אקוסטית, שיר שקט אך קולה מלא בעוצמה, היא מזכירה במקצת את הזמרות מהם היא מושפעת כאלניס מוריסט, שרה מקלפלן, אני מזהה בקולה את השימוש במבטא הדרומי של ארצות הברית של אמריקה, לעיתים מזכירה שירתה את צליל קולה של דולי פטרון, אחת מזמרות הפולק אמריקנה הגדולות והיותר מפורסמות בסצנה הזו שמעבר לים. כעת מצטרפים חברי ההרכב המלווה את מאיה, שי לוקוף –  גיטרה חשמלית ושירה, גל בנימין – כינור, נמרוד גולדפרב –  בס ואודי נאור על התופים וכלי הקשה.

מאיה ושי, צמד מוסיקאים בפעולה. צילום: יובל אראל
מאיה ושי, צמד מוסיקאים בפעולה. צילום: יובל אראל

המוסיקה  כעת נוגעת בשיר On My Way, הקו המאפיין את צלילי הפולק נעשה עשיר יותר, השימוש בכינור מוסיף לסגנון האמריקנה, כעת עולה בפני התמונה מסרטם של האחים בלוז, מנגנים בפונדק דרכים על במה המוקפת סורגים כהגנה משלל החפצים המושלך לעברה על ידי חבורת בוקרים שיכורים, אבל אני חוזר לעצמי, לא, הקהל כאן ישוב שקט וצמוד בעיניו לבמה, השולחנות כבר התרוקנו מבקבוקי הבירה ומגשי הפיצה, לא שומעים שיחות, הם באמת מרותקים לנעשה על הבמה, המופע ממשיך, כעת מבצעת מאיה את השיר  Lucy, הי לוסי איך את מרגישה בלילה, משיר לשיר האווירה מתחממת יותר, מאיה מחליפה על פי השירים את הגיטרה האקוסטית בחשמלית וחוזר חלילה, בכמה המשירים היא פשוט זונחת את כלי הנגינה, ניצבת בעצמה אל מול המיקרופון הנטוע במקומו ושרה, שי, הגיטריסט המלווה את מאיה מנצל הזדמנות פה ושם ומשחיל כמה מילים לאזני הקהל, על העבודה לקראת המופעים, מדגיש בפניהם כמה חשוב לרכוש את האלבום ולא לחפש חלופות בדמות הורדה פיראטית מהאינטרנט, יש מעין נאיביות מסויימת בהם, כאילו ובאו ממקום אחר בארץ, בכלל האווירה באולם היא של אסיפה כללית של ילדים טובים, זו הישיבה סביב השולחנות שציינתי קודם הגורמת לכך, הקהל מרוכז בזמרת והלהקה, לא משתחרר עדיין לריקודים.

מאיה איזקוביץ', Safe and Sound. צילום: יובל אראל
מאיה איזקוביץ', Safe and Sound. צילום: יובל אראל

רשימת השירים הארוכה, סך הכל 12 שירים ועוד שלושה כהדרן כוללת ביצועים לשירים כ- Roses, Brave Again, גרסת מחווה ללהיטה של הזמרת ריהאנה – Rehab, וממשיכה בשירי אלבומה – Free Yourself, ביצועי מחווה נוספים לשירים כ – Unchain My Heart המוכר בעולם כלהיטם של ריי צ'רלס וג'ו קוקר מאוחר יותר, דרך אגב מאחורי השיר קים סיפור מרתק על מכור לסמים שמכר את זכויותיו בשיר בפרוטות ולאחר מאבק משפטי ממושך הצליח להשיב את זכויותיו ביצירה, גם וונדה ג'קסון זכתה במהלך המופע לביצוע מחווה לאחד משיריה – Funnel Of Love אף הוא שיר עתיק יומין משנת 1961 שזכה לביצועי מחווה רבים, מאיה מספרת כי למעשה כך החלה את הקריירה המוסיקלית שלה במופעים אקוסטיים ובביצוע גרסאות מחווה עד אשר התבגרה מוסיקלית והלחינה וכתבה את שירי אלבומה, גם עתה בחלוף הזמן היא ממשיכה לבצע מקצת מאותם מחוות לזכר הימים הראשונים, המופע בחלקו הרשמי מסתיים עם ביצוע השיר המהווה "הלהיט" של אלבומה – Is It Alright?, הטקס הידוע והמוכר של ירידה מהבמה לקול מחיאות הכפיים של הקהל, מאיה שוב חוזרת ומבצעת בגפה את – Safe and Sound, זהו שיר הנושא של אלבומה, המופע מסתיים בשיר בעברית "אין לי מנוס" ולקינוח אחרון כאשר ביקשה מאיה מהקהל לקום ממושביו  היא מבצעת את השיר – Between These Walls, זהו שיר המתוכנן להיכלל באסופת השירים הבאה שתשיק מאיה.

מאיה והקהל. צילום: יובל אראל
מאיה והקהל. צילום: יובל אראל

הערה: המופע אמש תועד בוידיאו עבור הערוץ הראשון ככל הנראה לכתבה שתשודר בערב שישי הקרוב, אי לכך לא ניתנה אפשרות מוסדרת לבצע צילומי וידיאו במהלך המופע עבור הכתבה בבלוג, על כן צרפתי קטע וידיאו רשמי של הזמרת.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות המופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150915754209654.434862.721654653&type=1&l=00ebb74cd7

וידיאו קליפ רשמי Maya Isacowitz – Safe & Sound  מאיה איזקוביץ

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא