כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 27.03.2014

האביב באוויר, רק שבוע אבל כבר הפריחה בעיצומה, במיוחד לקראת חג החירות, שירים, קליפים, אלבומים.

מוניקה סקס, מקצועות חופשיים, איזה אביב...צילום: סמסונג 4S
מוניקה סקס, מקצועות חופשיים, איזה אביב…צילום: סמסונג 4S

כן, החורף כבר מאחורינו, האלבומים צצים ממש כפריחה אביבית, מהמיינסטרים המבוסס החוסה תחת החברות הגדולות ועד הנישה הכי עצמאית של הסצנות המתקדמות ביותר בעולם המוזיקה הפופולארית על נגזרותיה, הבלוג מעניק לכם מבחר מצויין לסוף השבוע, שירים, קליפים, אלבומים וחדשות מעומק המגזר (המוזיקלי).

 

 

KerenDun & Echo – I'll Follow You

קרן דוניץ ואקו מורגנשטרן, המשתפות פעולה במסגרת ההרכב שיט חמור או בשמו הלועזי LBT שפרושו המילולי הוא Live Beat Tapes הולכות קדימה בהרכב דואו משותף ומשיקות את הסינגל קליפ הנועז – I'll Follow You, בבחינת הסנונית הראשונה מאלבום EP  שיענה לשם Yey4Ney . צפייה מהנה…

 

הקולקטיב – OTM

OTM או בשמו הראשוני – Over the maountain הוא השיר הפותח את – Pangaea , אלבומם החדש של הקולקטיב, המיועד לצאת בקיץ 2014 בישראל ובאנגליה – תחת לייבל האינדי Alcopop, כמו גם במדינות נוספות באירופה ובאסיה. האלבום יושק בקיץ הקרוב במספר הופעות חגיגיות בארץ ובסיבוב הופעות אירופאי ארוך שיכלול בין היתר פסטיבלים באנגליה, גרמניה, צ'כיה ואף הופעות ראשונות ביפן ודרום קוריאה.

 

נפתלי קון – כמו שלכת

אמנם השיר "כמו שלכת" של נפתלי קון בהפקה המוסיקלית של עופר מאירי הושק כבר בחודש ינואר, אולם כעת הוא חוזר בלווית קליפ אנימציה יפהפה של אמן ההנפשה אסף בן ארוש. נפתלי יופיע בתאריך 31 למרץ בקפה ביאליק.

 

 

דודו טסה – בכינו טעינו

אלבומו החדש והעשירי של דודו טסה "עיר ובהלות" רק יצא בימים אלו וכבר משחרר דודו סינגל נוסף המצטרף ללהיטים "גרמניה" ו"לשים ת'ראש"  – "בכינו טעינו". באלבום זה משתף דודו פעולה עם התזמורת האנדלוסית הים תיכונית אשקלון. דודו טסה יופיע בתאריך 4 לאפריל במועדון בארבי ובתאריך 15 למאי יחגוג את השקתו החגיגית באמפי זאפה שוני במסגרת "פסטיבל האביב", הזדמנות נוספת לתפוס אותו תהיה בחוה"מ פסח במסגרת פסטיבל אהבה בים המלח שם הוא יארח את הדג נחש!

 

דודי לוי – מישהו מציל אותי

"מישהו מציל אותי" – שיר חדש של דודי לוי מתוך אלבומו החדש "שכונה של איש אחד" אשר יצא עתה לחנויות וכולל את השירים "בית" עם אהוד בנאי ו"איך שאני אוהב אותך", שניהם כבשו את מצעדי ההשמעות והיו לשירים מאד מושמעים בחודשים האחרונים בתחנות הרדיו. העבודה על האלבום החדש ארכה כשנתיים . דודי חבר ליוצר ולשותפו הוותיק ליצירה מאיר גולדברג ("דוד", "כל הזמן שבעולם" ועוד ) ולמפיק המוסיקלי דורון פלסקוב .השלושה שיתפו פעולה בכתיבה, הלחנה והפקה של האלבום. בעקבות מופע ההשקה שהתקיים לאחרונה דודי לוי יוצא לסבב הופעות שיפתח בתאריך 24 לאפריל באוזןבר.

 

מרפסות – לעצור וליפול

להקת "מרפסות" של צחי אלוש ורועי בר-שדה ממשיכה לעבוד על אלבומה השלישי ומשחררת סינגל חדש – "לעצור וליפול" עליו עבדו חברי הלהקה עם שלומי ברכה שערך את הטקסט וייעץ אומנותית ועם הצמד גיא ויהל שאחראי על העיבוד וההפקה המוזיקלית.

 

סמדר אקראי – אבק

סמדר אקראי חוזרת עם אלבום חדש! מתוכו היא משיקה השבוע את הסינגל "אבק" בהפקה מוסיקלית חדשנית ומפתיעה של צמד המפיקים הצעירים אורי רוסו ומתן ספנסר. בתאריך 1 לאפריל תגיע סמדר למועדון האזור להופעה ראשונה עם שירי האלבום החדש.

 

טל כהן שלו – מוקדם ומאוחר

לאחר חמש שנים של פעילות מוזיקלית במהלכם הוציא שני אלבומים עם שירים מקוריים באנגלית, חוזר הסינגר סונגרייטר טל כהן-שלו עם שירים חדשים ובעברית. השיר הראשון אותו משחרר טל להאזנה נכתב בידי גיא חג'ג', כן, האיש מבלוג המוזיקה עונג שבת.

 

שרי אלפי – זה לא אתה

פרויקט חדש, ייחודי ומעניין המשלב בין מוסיקה אלקטרונית ומוסיקה עיראקית מסורתיתשל היוצרת והזמרת שרי אלפי, בתו מספר הסיפורים יוסי אלפי, השבוע הושק השיר "זה לא אתה", סינגל קצבי היודע לשלב בין הצליל האלקטרוני החדיש והמרקיד לבין הסלסול ההרמוני של המזרח, אתניקה איכותית, מוזיקת עולם מודרנית. באלבום המלא "ימים חמים" משולבת מוזיקה עיראקית עממית עם ביט עכשווי ובועט ומשתתפים בו זמרים ונגנים מהארץ ומהעולם – שלמה בר ויאיר דלאל, הזמרת אימאן, המוסיקאי האירני סהנד סהבדיוואני והזמר העיראקי איסמעיל פאדל.

 

מוניקה סקס – מקצועות חופשיים

מוניקה סקס לא דורכת במקום, 17 שנות פעילות ומעמד של כבוד בסצנת המוזיקלית הצעירה, ממש מיתולוגי, חגיגה מוזיקלית משותפת עם חברי "איפה הילד", לא עצרו בעד  יהלי סובול, שחר אבן צור, פיטר רוט, וספי אפרתי מלהתכנס וליצור שירים חדשים, בהפקתו של איין אבן צור, האלבום "מקצועות חופשיים" במקצביו הרעננים, הפקתו המצויינת והחדשנות המוזיקלית מצהיר במפורש – "מוניקה סקס" היא עדיין אחת מהלהקות החשובות ביצירה המוזיקלית שקמו בעשורים האחרונים פה בארץ. מופע ההשקה החגיגי של האלבום יתקיים בתאריך 3 באפריל במועדון בארבי.

 

שלומי שבן – תרגיל בהתעוררות

שלומי שבן עושה גרוניך, לטובה, לטובה, מדובר באלבום שנולד לאחר שבע שנות כתיבה ומחיקה וכתיבה חוזרת, עם נגיעות ידיהם של אסף תלמודי ותמיר מוסקט, עם הרכב מוזיקלי מלווה של הקולקטיב, עם ארוח של חווה אלברשטיין ונינט, באלבום החדש נזהר שבן מלהוות פרימדונה בשלבי היצירה וההפקה והתוצאות המציגות שילוב עבודה מצויין של כל הנוטלים חלק מהווה תעודת הערכה לאנשים שהיצירה היא אומנותם ודרך חייהם, פשוט להאזין ולהתעמק בשכבות והרבדים, תמצאו שלומי שבן שונה ורענן.

 

 

דני רובס – האיש והגיטרה

דני רובס חוזר עם אלבום חדש – "האיש עם הגיטרה" אשר על שיריו עבד במהלך השנתיים החולפות בסיועו של המפיק ניר דנן, זהו אלבומו העשירי של רובס ממנו הושקו לאחרונה שלושה סינגלים לפלייליסט הרדיופוני. את השקת האלבום תלווה סדרת הופעות ברחבי הארץ, התחנות בתל אביב – 24 למרץ בזאפה תל אביב, 26 ליוני במוזאון תל אביב. שיריו של דני רובס כבר מזמן משובצים בפס הקול של חיינו. האזנה.

 

 

יוני רועה – הבית הריק

"הבית הריק" הנו אלבומו החדש של יוני רועה הנחשב כאחד היוצרים הפוריים והחשובים, מי שמיטיב לחבר בין מזרח למערב. האלבום מוקדש לזכרו של אביו המנוח כליפה רמו רועה אשר היה בעצמו פייטן שהשפיע רבות על דרכו המוזיקלית של יוני. מדובר באלבום עליו עבד יוני בחמשת השנים החולפות, במהלכן חווה תקופה קשה עקב הסתבכות כלכלית במועדון "ברל'ה" שהקים, המוזיקאים אהובה עוזרי וקובי אוז היו בין אלו שסייעו ליוני לחזור למוזת הכתיבה והיצירה.

 

ילדי משפחת חיטמן

אוהד, אחיינו של עוזי חיטמן המיתולוגי, אחיה של ענת אסתר העושה אף היא את צעדיה במסורת המשפחתית והשיקה השבוע שני שירים חדשים ובועטים -, משיק כעת את אלבומו החדש "המסע" שאת רוב שיריו כתב בעצמו (עוד באלבום מפרי עטם של יואב גינאי ונועם חורב), ברור שאתם מאזינים לחומרים שיוצרים ילדי השושלת החיטמנית!!! ענת תופיע בתאריך 12 לאפריל בקפה ביאליק, אוהד יוצא כעת לסבב הופעות ברחבי הארץ.

 

 

 

וכעת למהדורת החדשות השבועית

 

 

המלצת הבלוג יום הבס!!

במוצאי שבת, 29 במרץ, החל מהשעה 19:00 יתקיים אירוע ראשון מסוגו בישראל בהפקת אנשי מועדון האזור(הרכב 13), המוקדש כל כולו לנושא הבס ובהשתתפות צמרת הנגנים בתחום מכל קצוות תעשיית המוסיקה. כל משתתף יעלה סולו, או עם מחשב, או עם מתופף או בליווי הרכב מלא ויקבל 20 דקות שמתוכן 15 דקות ניגון וכחמש דקות מוקדשות לשאלות ודיבורים באופן מאוד מתומצת. ליין אפ: יוסי פיין, עמית כרמלי, אלון אולארצ'יק, זיו הרפז, אמיתי פריינטא, אבי יפרח, אריה וולניץ, יוראי אורון, אדם בן עזרא, אבי בללי, יוסי חממי, שי חמני, גלעד אברו, אדמונד גילמור, הוד משונוב, אופיר בינמינוב ועוד…

 

מנגנים לבעלי חיים

אמנים למען צער בעלי חיים רמת גן והסביבה. בתאריך 11 לאפריל,  יום שישי בצהריים, מועדון אוזןבר מארח את צער בעלי חיים רמת גן והסביבה למופע מוסיקלי שהכנסותיו קודש להמשך הצלת כלבים וחתולים נטושים מחיי רחוב.ישירו למען העמותה – דיאנה גולבי, אבטיפוס, ליבי וחן אהרוני. מחיר כרטיס 50 ₪. מופע עמידה.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא