כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

אין לי אוויר, אבל יש לי שיר…

אבי עדאקי השרברב המזמר בדרכו לאלבום אולפן שני, משיק היום שיר נוסף, – "אין לי אוויר", כמה מילים על עדאקי, קולולולו, וכמובן שירים ותאריכי הופעות.

אבי עדאקי. צילום: שחר דרורי יח"צ
אבי עדאקי. צילום: שחר דרורי יח"צ

את אבי עדאקי הכרתי לראשונה באחד מהלילות האלו באוזן בר, היכן שמתאספים כמה עשרות צעירים לוגמי בירה מסביב לדלפק הבר וברגע הנכון פוסעים לעבר הבמה באולם הצמוד, אבי עדאקי אז, זה היה אחד מערבי לכלוך באוזן, ליתר דיוק 28 לפברואר 2009, הוא ניגן ושר כמה שירים מאלבומו שעדיין היה טרי.

שמעתי, גם צחקתי, גם הבנתי, גם נדלקתי, אחרי המופע רצתי אחריו לחדר ההלבשה, שאלתי אם הוא מוכר כעת את האלבום, אבי עדאקי חייך ואמר כן, וזה עולה ח"י שקלים, שילמתי, האלבום יושב עד היום במקום הכי חשוב, אצלי ברכב, זה אומר שהוא בטופ ליסט של ההאזנות שלי. הגדרתי אותו במשפט אחד קצר וממצה – גנים של גמד? כישרון של ענק!

אבי עדאקי בכלל לא התכוון להיות מוזיקאי. בגיל 31 הוא השיק את אלבומו הראשון "מודע אני", כמתנה לחג, אותו הדפיס ב-250 עותקים, בעיקר בשביל חברים ומשפחה ובלי ציפיות מסחריות. עותק מהאלבום התגלגל למספר שדרנים ברדיו תל אביב וברדיו "קול הקמפוס" שהתאהבו באסופת השירים שיצר עדאקי – שירי מחאה מחויכים ולא מתפשרים. הדיסק עבר מפה לאוזן וצבר קהל מעריצים אדוק שעודדו לצאת למסע הופעות, הוא הופיע בפסטיבל אינדי נגב והשאר היסטוריה.

מאז הספיק להוציא אלבום הופעה "העדאקי'ז" שנמכר רק בהופעות

אולם איש כאבי לא שוקט על שמריו, בין ברז לברז ודליפה ונזילה, בין סתימה פה וצנרת שם, עמל אבי עדאקי על אלבומו הבא, עוד אלבום אולפן שכבר הסנוניות הראשונות שלו מבטיחות הנאה, צחוק ותובנה הטמונות במילים ובצלילים. השיר הראשון – "מת לחיות", צבר אהדה רבה בקרב הסצנה העצמאית בתל אביב וכעת מגיח השיר השני באלבום המתהווה – "אין לי אוויר".

לפני ההאזנה לשירים החדשים תרשמו ביומן את תאריכי ההופעות הקרובות של אבי עדאקי – אזרחי תל אביב – יום א' , 10.6 , 22:30 , אוזןבר – קינג ג'ורג' 48 ת"א, נוודי הדרום – יום ה' , 21.6 , 21:00 , עשן הזמן – רינגלבלום 86 ב"ש, סתם ירושלמים – יום ב' , 9.7 , אברם ירושלים,  רח' יפת 97 פינת כי"ח, ירושלים.

הערה: קולולו, תאזינו תבינו

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. סחטיין על הכתבה, עדכון קטן – עדאקי יופיע בשבוע הבא גם עם להקת הדמעות
    ב 13.6 בפסטיבל קולנוע דרום, וב 14.6 יום חמישי ב 22:00 במתחם הבית – הז'אן ז'אק.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא