כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

תמרדה – במה להתחיל

שיר ראשון בדרך לאלבומה השני של הזמרת תמרדה, צפו בקליפ

כמעט שנתיים וחצי חלפו מאז השיקה הזמרת והיוצרת תמר רדה את אלבום הבכורה שלה שנשא את שמה "תמרדה". בימים אלו עובדת תמר על האלבום השני והיא משחררת מתוכו את השיר הראשון – "במה להתחיל״ שאת מילותיו כתב המשורר אלי אליהו ותמרדה הלחינה. אין זו הפעם הראשונה ששיר זה של אליהו יוצא לאור בפי מבצע ווקלי, השיר יצא במסגרת פרויקט "כריכה רכה" הרכב שכלל את המוזיקאים חגי נחתומי, אורטל צורן, אביב גלבוע, אופיר מינץ-מנור אשר לקחו כמה משיריו של המשורר אלי אליהו מספרו -"אני ולא מלאך" והלחינו אותם לפני ארבע שנים לכדי אלבום שירים שלם "על שפת הלילה" עליו כתבתי בזמנו את המשפט הבא – "על שפת הלילה – סוג של אנרגיות מטלטלות לצלילים ומילים החזקות מהחיים".

כעת תמרדה לוקחת את הטקסט הלירי של אלי אליהו ונותנת לו חיים בגרסתה היא, תמר מלחינה מנגינה ומקצב משלה ולוקחת את המלל למסע שבטי אדמתי ראשוני עם מקצב תופים קדמוני ויוצקת בו פרשנות אישית, עכשווית אקטואלית.

האלבום החדש יהווה פרק המשך לאלבום הראשון ועתיד לצאת החודש, הוא יכלול 10 קטעים, 9 בעברית ואחד באמהרית ועל ההפקה המוזיקלית אחראי גיא בן עמי לצידה של תמר ובו הם מגישים את השירים כמחווה לסגנונות האלקטרו-פופ האפריקאי תוך מתן מקום של כבוד לשפה העברית היפה.

כך תמר עם יציאתו של השיר והקליפ – "שנתיים עברו מאז שפגשתי לראשונה בטקסט המדהים הזה של אלי אליהו עד להגשמתו בוידאו המטורף הזה. הטקסט כל-כך רלוונטי לרוח התקופה בה כולנו מנסים להתחיל מחדש, לעשות עבודת ניקיון ולהסתכל פנימה , אבל במה להתחיל?"

על הקליפ אחראי מיכאל ליאני

הגרסה של "כריכה רכה"

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא