כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

לייזר לויד | אקוסטי חשמלי | השקת אלבום | My Own Blues

מופע השקת אלבום כפול, אקוסטי מול חשמלי, לייזר לויד, האזור, 31.03.2012 23:00. היה, ראה, שמע, צילם ומדווח – יובל אראל. מתפרסם במקביל בפורטל "חדשות המוסיקה"

 

לייזר לויד, הבלוז האישי שלו. צילום: יובל אראל
לייזר לויד, הבלוז האישי שלו. צילום: יובל אראל

לייזר לויד הוא מוסיקאי בעל שם עולמי בתחום הבלוז והרוק, כזמר, כותב שירים וגיטריסט וירטואוז החי בישראל. לייזר, שגדל בארצות הברית בקונטיקט, הספיק להופיע כהרכב מחמם של ענקים דוגמת ג'וני וינטר, פרינס, סנואי ווייט, רנדי ברייקר, לנגן יחד עם מתיסיהו, אהוד בנאי, דני סנדרסון, ארקדי דוכין, ועוד …

בדילוג קליל על פרטי הביוגרפיה שלו אציין כי קבצן יהודי מאמין שפגש בסנטרל פארק בניו יורק גרם לשינוי בחייו והפך את לייזר ליהודי מאמין, לייזר הספיק לפגוש את הרב שלמה קרליבך, לנגן ביחד והשאר היסטוריה.

משה, לייזר, אלימלך, האזור. צילום: יובל אראל
משה, לייזר, אלימלך, האזור. צילום: יובל אראל

כיום חי לייזר בישראל, בית שמש, ושוקד על יצירת מוסיקת בלוז. לאחרונה סיים הקלטות ביחד עם משה דוידזון ואלימלך גרונדמן של אלבום כפול, חלקו הראשון כולל עשרה קטעי בלוז חשמלי ובסיומו קטע נגינה המאזכר את העיבוד שעשה ג'יימס מרשל הנדריקס להמנון האמריקאי, כך לייזר לוקח את "התקווה", המנון היהודים ומדינת ישראל ויוצק לתוכו את יסודות וסודות הבלוז לכדי אמירה שונה לחלוטין.

חלקו השני של האלבום אף הוא כולל עשרה קטעים נוספים המבוצעים בכלים אקוסטיים, גיטרה, תופים ומפוחית פה. בחלק זה מגיש לייזר יצירה בשם "מלחמה" השונה לחלוטין מיצירה זהה בחלקו החשמלי, ההבדל בין שתי היצירות בעלת אותו שם הוא ההבדל בין הסגנון המלוכלך של הבלוז החשמלי העירוני לבין הבלוז הכפרי.

הנה כמה דגימות מהקטעים המשובצים באלבום, ענן הצלילים

כאן אפשר לרכוש את האלבום שיר שיר בתשלום ישירות ללייזר

http://www.reverbnation.com/store/store/artist_694919?item_type=music

האיש והגיטרה, הבלוז שלו. צילום: יובל אראל
האיש והגיטרה, הבלוז שלו. צילום: יובל אראל

את השקתו של האלבום חגג לייזר לויד יחד עם נגניו במופע חגיגי במועדון האזור בתל אביב, המועדון שכבר קנה לעצמו שם של איכות מוסיקלית התאים ככפפה ליד לארח את השלישייה וקהל חובבי הז'אנר לערב שכל כולו מופע וירטואוזי של אשף גיטרה היכול ללמד כמה וכמה מהמוסיקאים המקומיים איך לעשות בלוז שורשי, אמיתי, עם נשמה יהודית ויד זריזה על המיתרים.

מעת לעת לקח לייזר פסק זמן וניסה ליצוק קצת דברי תורה בקהל משמע היו חבורת מאמינים בני מאמינים, אבל הם אוהבים אותו ומוכנים לקבל גם את קביעתו כי משורר הבלוז הראשון בתולדות האנושות הוא לא אחר מאשר דוד המלך, אני לא כל כך זורם עם האמירה הזו, כי לדידי דוד היה יותר לוחם, יותר מקומבן ויותר אמיד משאר אומני הבלוז האותנטיים שצמחו במרכז אמריקה הצפונית..

כשלייזר מנסה כמה גיגים תוך כדי נגינה זה הולך לו, הוא מיומן, הוא מאומן, הוא נושם את הבלוז וצלילי הגיטרה כאילו והייתה זו ארוחת בוקר קלילה, מתקרב לקהל היושב על ספות הקורדרוי של האזור, לוחץ יד פה, תופס כוס בירה שם, מתיישב בין הצופים, קם ומטפס עם הגיטרה מעל ראשי המאזינים, שולח את הצלילים הרחק הרחק לעולם הבלוז האמיתי, נותן לגיטרה לייב את עצמה עוד ועוד..

לייזר באזור, מרגיש את הקהל. צילום: יובל אראל
לייזר באזור, מרגיש את הקהל. צילום: יובל אראל

לייזר לא שוכח את הצוות המלווה ומעבה את צליליו, גם אלימלך וגם משה מקבלים את ההזדמנות שלהם לצאת בקטע סולו ולהדגים את היכולות והשליטה בכלי הנגינה. המופע מתארך, לייזר ממשיך לחבוט את הצלילים עוד ועוד, שיר רודף שיר, אני נזכר בימים עברו, כאשר צלילים דומים התנגנו במרתף סמוך בשנות השבעים, מועדון ברברים, בית לאמני ג'אז ובלוז מקומיים שצליליהם כבר לא נשמעים פה, סוף הערב, לייזר ניגש לפתח המועדון, עלן השולחן ערימת עותקים מאלבומו החדש, אקוסטי וחשמלי, הבלוז האישי שלו, הוא מאיר פניו לכל אחד, מחליף מילים, חיבוקים, מעביר תחושת קשר ללא סייגים.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות ממופע ההשקה

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150698846604654.417039.721654653&type=1

קטעי וידיאו מהמופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

  1. Thanks so much Yuval for your kind words. This really helps. See you around soon. Come visit Beit Shemesh, I'm waiting .0527693233 Chag Sameach

  2. לייזר לויד, אתה פשוט נהדר, חג שמח לך ותמשיך לעשות מוזיקה מצוינת.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא