כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ערבה בתל אביב

מופע טרום השקת אלבומו הבא של איתי פרל "מלון ערבה" במרכז ענב לתרבות, במסגרת פסטיבל הבלוז החמישי בתל אביב, חמישי 23.11.2017, אורח – מאור כהן. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

טיתי פרל. צילום: יובל אראל

משלל עשרות המופעים שמלאו את פסטיבל הבלוז החמישי בתל אביב שהתקיים לקראת סוף השבוע האחרון ננעלתי במדויק על המופע של איתי פרל במרכז ענב, ולא בכדי. את איתי פרל ראיתי לראשונה במופע משלו לפני שש שנים, אז החל איתי, שניגן לצידם של אמנים רבים, ביניהם דנה ברגר, אביב בן עזרא, יאיר סלוצקי, עוזי רמירז ותמר אייזנמן. לעבוד על חומרים לאלבום חדש שלו, הוא יצא למסע בדרכים, לאורכה ורוחבה של הארץ, על מנת להכיר את הקהל ולקדם את היצירה האישית שלו, במהלך המסע הוא עצר לתחנה בתל אביב, במסגרת אירוע לאנשי תקשורת סיפר על התוכניות וביצע כמה מהחומרים שלו, המפגש המרתק הזה הוביל אותי לשוב ולפגוש את איתי במופע אינטימי בקפה ביאליק בסיומו של המסע ובהמשך לחגוג עימו את השקת האלבום שלו "מסע בלוז" במועדון בארבי בתל אביב.

איתי פרל, מרכז ענב. צילום: יובל אראל

איתי פרל, במקור יליד צפת, בוגר בית הספר למוזיקה "רימון", מסלול לימודים שהכשיר את כישרונותיו להיות זמר, פזמונאי, מלחין, מפיק ומעבד מוזיקלי. בשנת 2005 השיק את אלבום הבכורה שלו, "בנות" שהיה עשיר בכלי נשיפה, ובאפריל 2008 יצא אלבומו השני "מים מתחת לגשר" שעסק בלבטי המהגר הצעיר לתל אביב. בשנת 2010 הושק "הנה באתי הביתה", אלבום משותף עם דנה ברגר. כעת הוא עושה צעדים בטוחים להוצאת אלבום סולו רביעי שטעימות ממנו הספקתי לשמוע בכמה סקיצות וליהנות מהביצועים החיים במסגרת המופע שהתקיים במרכז ענב.

אזולאי, הפקה. צילום: יובל אראל

אל המופע קיבץ איתי חבורת נגנים שעובדת עימו קבוע ממקום מגוריו הנוכחי, לאחר שעזב את תל אביב לפני מספר שנים התיישב כדרך קבע בבירת הנגב באר שבע כשהוא מוקף, פועל ויוצר עם "החבורה הבאר שבעית מאולפני קקטוס", הצמד נדב אזולאי בגיטרה חשמלית שאף הפיק את המופע והאלבום, גיל נמט בגיטרת בס שאחראי גם על עיבוד ונגינה בכלי מיתר באלבום, לצידם מתן אפרת על התופים, דודו חמד בוורליצר, ורביעיית נשפנים עשירה בה מצויים שמות מכובדים – יאיר סלוצקי וירון אוזנה בטרומבון, גל דהאן בסקסופון וארתור קרסנובייב בחצוצרה, המלווים את איתי פרל בגיטרות ושירה.

איתי פרל ומאור כהן. צילום: יובל אראל

המופע עצמו שהוגדר כאחד ממופעי הדגל במסגרת הפסטיבל, הביא את תושבי באר שבע ומאות מחבריו של איתי אל האודיטוריום ספון העץ של מרכז ענב, שם במשך קרוב לשעתיים הגיש איתי ביצועים מלאי חן לשירים שכבר שחרר באלבומיו הקודמים לצד כמה קטעים מהאלבום המתהווה, אחד משיאי המופע היה מן הסתם הצטרפותו של האורח הסופר כריזמתי מאור כהן שהפגין את יכולותיו המעולות גם כאיש מוזיקת הבלוז בסשן שכלל ביצועים לרותחים בין שיריו החל מימי להקתו המיתולוגית "זקני צפת" עם "השכן", הצטרפות לשיר של איתי ועד בלדות רומנטיות "הכי יפה בעולם" מוביל את איתי שהשתחרר לחלוטין בהשפעתו הבימתית מיוצר בלוז חצי סגפן לרוקר פרוע. גם לרביעיית הנשפנים יש חלק לא מבוטל בהפיכת מופע הבלוז לחגיגה שמחה ועולצת.

החומרים החדשים של איתי פרל מציבים אותו בשורה אחת עם זמרי מחאה ישראלים, הטקסטים שלו מהווים כתבי מחאה חברתיים, ראוי להאזין להם בעניין…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא