כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

השאיפות של סן פדרו

על קקטוס מסתורי, איש קדוש, אגם צלול, הצלחת נעורים, רוק מאחד קצוות ומופע השקת אלבום בכורה, להקת סן פדרו, טרקטור אחד, תיאטרון תמונע, 12.01.2012 23:00 היה, שמע וצילם – יובל אראל ל"חדשות המוסיקה" ו"הבלוג של יובל אראל".

יותם פור, סן פדרו, תיאטרון תמונע. צילום: יובל אראל
יותם פור, סן פדרו, תיאטרון תמונע. צילום: יובל אראל

לפני כשלושת אלפים שנים חיו בני הצ'אווין בהרי האנדים שבדרום אמריקה, היכן שכיום שוכנת פרו, אחד הדברים שאופיין לבני תרבות זו היתה האמונה הדתית שהתבססה על שימוש בסמי הזיה מסוג מסקלין – Mescaline, שהופקו מקקטוס הנקרא סן פדרו או קקטוס ארבע הרוחות, קקטוס זה הנו רב שימושי, כמזון, כחומר רפואי לטיפול בפצעי עור ותחלואים שונים לבני אדם ובעלי חיים וכן כבסיס להכנת סם פסיכוטי הלוצינטי חזק במיוחד.

פדרו הקדוש היה רועה כבשים באיים הכנרים במאה השבע עשרה שנדד לגואטמלה, ביקש להפוך לכומר אולם דרכיה המסתוריות של הרוח הקדושה והמסדר הפרנציסקאני אליו הצטרף הובילוהו להקים בית מחסה ורפואה לעניים הנזקקים בגואטמלה, ברבות הימים הפך זכרו לאחד מקדושי הנצרות הלטינית.

הכפר סן פדרו השוכן לחופו של האגם הצלול אטיטלן בגואטמלה מהווה פנינה ומקום ריכוז לטיילים רבים הבאים לעשות טראקים במדינה הדרומית, ישראלים רבים מוצאים עצמם מבלים זמן רב במקום במיוחד במסיבות ופאבים בשעות הלילה. אך לא רק בגואטמלה, שמו של הקדוש הפך נפוץ במקומות רבים ביבשת הלטינית ואף צפונה לה תמצאו ערים וכפרים רבים המתהדרים בשם.

סן פדרו, תיאטרון תמונע, השקה. צילום: יובל אראל
סן פדרו, תיאטרון תמונע, השקה. צילום: יובל אראל

על מצע המושגים הללו קמה וצמחה, למרות שאינם מאשרים זאת, להקת סן פדרו שהנה הרכב ישראלי המנגן אינדי רוק הכולל את יותם פור – שירה וגיטרה, דניאל מלחי בגיטרה מובילה, עידו ברוטמן בגיטרת בס ונבו סגל על מערכת התופים וכלי הקשה.

הלהקה החלה את פעילותה בשנת 2008  והספיקה לזכות במקום הראשון בתחרות "להקות אינדי- ז'אן ז'אק גולד סנר"  שנערכה בבארבי תל אביב בהנחייתו של יואב קוטנר ואף להופיע בפסטיבלים רבים ומגוונים כמו ה"אינדיגו", "ארטישוק", Fête de la Musique ועוד.

השירים של סן פדרו עוסקים בנושאים חברתיים-פוליטיים, חיים ומוות וחיפוש אחר המשמעות הקיומית. בהאזנה לשירים אפשר להבחין בהשפעות הרוק האלטרנטיבי ובשילוב צלילים אתניים המאפיינים את סגנונה של הלהקה כצליל חדש ומקורי.

לאחר שלוש שנות פעילות,והופעות ברחבי הארץ, ריכזו חברי הלהקה עשרה שירים מובחרים המייצגים בצורה הנאמנה ביותר את תפיסת עולמם ואישיותם. לאחרונה עמלו חברי הלהקה על עריכת השירים לכדי אלבום, את הסיוע להפקת אלבום שלם קיבלו מלא אחר אלא מברוך בן יצחק מלהקת "רוקפור", את המסטרינג של האלבום ביצע אנדי רוס, מפיק בריטי אשר עבד בין היתר עם טורי איימוס, ועוד רבים וטובים.

בטרם השקת האלבום הפיצו חברי להקת סן פדרו להאזנה שני סינגלים מתוכו – "Whirlwind"  ו- "Ambitions" שהנו שיר הנושא של האלבום.

Whirlwind או סופה בעברית הנו שיר כאוטי לחלוטין, הדן בחששות מהעתיד הלוטה בערפל, יותר נכון במחשכי הסופה האיומה, האם זהו רמז לאיום גרעיני?…

So many thoughts in your head
sit down, relax a bit
there's too much fear but you won't fail

Whirlwind is about to come
and wash us all, for good

הסינגל השני Ambitions – שאיפה, כשמו של האלבום עוסק אף הוא בחששות מאיבוד שליטה, נפילה בציפורני השטן, השאיפות והתקוות הקורסות…כאוטי אמרתי כבר?…

Sorrow, in my room tonight.
The devil. is looking for a friend
in hard times.

And it's my life, my life
I'm taking with me,
and it's my time, my time
I'm wasting.

Ambitions, were on my windowsill
Desires,
they’re falling piece by piece.

את האלבום במלואו ניתן לרכוש באופן מקוון ב"מחנה הלהקות"

אמש חגגו חברי להקת סן פדרו את השקת אלבומם במופע חגיגי בתאטרון תמונע, במופע אליו הגיעו קרוב למאתיים צעירים השתתפו שני אורחים – אבי בללי מלהקת נקמת הטרקטור אשר ביצע ביחד עם הלהקה ובדואט שירה עם יותם שניים מהשירים הכי מוכרים של הטרקטור – "משחק של דמעות" ו"דברי אלי", גם את עשרת שירי האלבום הספיקו לנגן ולשיר חברי הלהקה, אף הזמינו לבמה את רועי חרמון אשר ליווה את ביצוע השיר Empty Thought בחצוצרה.

סן פדרו, אבי בללי, תמונע. צילום: יובל אראל
סן פדרו, אבי בללי, תמונע. צילום: יובל אראל

המופע החגיגי היה יכול להגיע לשיאים אלמלא עניין אחד שמאוד הפריע לי ואינני יכול להתעלם ממנו, תראו, מדובר במופע, לא במועדון ריקודים או דאנס בר, חברי הלהקה מצפים שהקהל יהיה קשוב ויגיב למוסיקה, אינני יודע מה הסיבה, חוסר יכולת לצפות במופע מעבר לראשי עשרות המתקבצים מול הבמה או סתם חוסר עניין במתרחש עליה אבל חבורה של תרנגולות עמדה במרכז האולם ורק ליהגה וקשקשה בקולי קולות, בסוף הערב הסתבר לי שלא רק לי הם הפריעו אלא לצופים רבים אחרים בקהל, אולי היה עדיף שהיו מגיעים לאחד ממועדוני הריקודים בסביבה…

מי שהחמיץ את המופע החגיגי יוכל להספיק ולראות אותם במסגרת פסטיבל אינדיגו באוזן בר בתאריכים 26 ו- 27 החודש, בתאריך 11 לפברואר ברוטשילד 12 בתל אביב.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150515093189654.391745.721654653&type=1

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

7 תגובות

  1. מר אראל היקר.
    אני אשמור את זה קצר כדי לא חפור, אבל אני חייב להגיד את זה ולא להתעלם.
    אותה חבורת תרנגולות שאתה מדבר עליה, הם חברים מאוד טובים שלי וגם של חברי הלהקה. חבורת התרנגולות הגיעו וגם יגיעו לרוב מוחלט של הופעות הלהקה, ויאמר לזכות רובם שגם עזרו במכירות הכרטיסים לקראת ההופעה המדוברת של לפני שלושה ימים. זה שהם עשו רעש, זה מקובל ואפילו צפוי מקהל בהופעת רוק. נכון, חלק קצת הגזימו וצעקו לא במקום- סמוך עלי ששאר החברים דאגו להשתיק את המגזימים. אבל אתה בעצמך אמרת שמדובר במופע- אז אני מזכיר שמדובר במופע רוק ולא במופע אופרה. רעש מהקהל זה מקובל ואף רצוי. להיפך, אם לא היה רעש אז הייתה סיבה לדאוג. הרעש נבע מהתרגשות של חברים טובים ומתחושת פורקן ושמחה כללית של חברים שעברו עם חברי הלהקה את כל הדרך לקראת השקת הדיסק. אשמח אם להבא, תחקור קצת מתחת לפני השטח לפני שתצא בהצהרות מעליבות, פוגעניות וכלל לא רלוונטיות לטיב הכתבה.
    תודה.

    1. אורן – כבוד למפרגנים, לעוזרים ולמסייעים, אבל אני לא הייתי היחידי שראיתי בכך צרימת אוזניים שלא במקומה, ציטוט: "בסוף הערב הסתבר לי שלא רק לי הם הפריעו אלא לצופים רבים אחרים בקהל,"

      1. אני לא מבקש צידוקים למה שאמרת. אני בטוח שאתה לא משקר כשאתה אומר שלא רק לך זה הפריע. כוונתי היא שקודם כל, לדעתי ההתבטאות שלך בביקורת היא חסרת פרופורציה, מפני שמדובר בתופעה הרבה יותר קטנה מאיך שציירת אותה, שהורגעה (על ידינו) מיד. דבר שני הוא שלדעתי התייחסות לאותו רעש היא התייחסות ממש לא רלוונטית לכתבת ביקורת, שכתובה ממש יפה, על הופעה של הרכב רוק. ההתייחסות שלי לעבר של אותם מפריעים עם חברי הלהקה לא הייתה בשביל להוכיח איזושהי כוונה/אי כוונה למה שנעשה. אלא לכך שמי שהגיע ליותר משתי הופעות של הלהקה, כבר מכיר את חבורת האנשים הזו ויודע שלהתייחס אליהם כמו "חבורת תרנגולות" זה לא הוגן ולא מכבד.

  2. אורן – או קי, לא תרנגולות, קבוצת בנות\נערות\ צעירות שעמדו עם גבן למופע מאחורי חומת הקהל והתעסקה בכל דבר חוץ מאשר לצפות\להאזין למופע ויצרה הפרעת קשב לצופים אחרים שהתמרמרו על כך..לדעתי אפשר בכך לחתום את הסיפור שלא היה עולה כלל אם לא היה מעיב על החוויה שלעצמה היתה מצויינת, אני מגיע לעשרות ואף למאות מופעי רוק מכל הסוגים ונדיר שאני מתייחס לנושאים שאינם קשורים ישירות לאיכות המופע והביצוע, אלא אם זה נושא שהפריע לאנשים נוספים ולא רק מנקודת מבט אישית.

    1. הבנתי. אז אם זה באמת היה המצב, אז אני מבין לגמרי, כי גם לי סיטואציה כזאת הייתה מפריעה. אז כנראה שלא שמתי לב ואני מבקש שתקבל את התנצלותי.

      תודה!

  3. אורן – התקבלה, סבבה 🙂 הכל ברוח טובה, הכי חשוב שהרבה אנשים יכירו את הלהקה, את האלבום ויהנו מהאזנה לשירים 🙂

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא