כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ממשיכים לנוע לעבר האור – פוטוטקסיס לקראת אלבום חדש

דיווח ממופע סודי, טרום טרום טרום בכורה, האלבום השני בדרך, פוטוטקסיס, שישי בצהריים, אולפן הקלטות פופיק, אי שם בשכונת מונטיפיורי, ת"א, 08.06.2012, 15:00. השמעת בכורה לכמה שירים חדשים לקהל נבחר, היה, שתה, האזין ואף תיעד – יובל אראל.

יעל פלדינגר, פוטוטקסיס. צילום: יובל אראל
יעל פלדינגר, פוטוטקסיס. צילום: יובל אראל

וידוי קטן בתחילה – אני מכור ללהקה, כן, ההרכב האהוב עלי, פוטוטקסיס, חוזר לבמות, אחרי הפוגה ממושכת בפעילות, אחרי עבודה מאומצת על חומרים חדשים ובדרך להבשלת אלבום מלא שני חדש, מזמינים חברי ההרכב מספר מצומצם של חברים להאזין במופע חי לצלילים החדשים, נכונה לנו הפתעה.

פוטוטקסיס, או בעברית תנועת האורגניזמים בתגובה לאור הינו ההרכב המוסיקלי של יעל פלדינגר, בוגרת תואר ראשון במוזיקולוגיה מאוניברסיטת בר אילן ואיתי צוק המלחין והמפיק, הרכב צעיר המנגן מוזיקת אלקטרו סול ייחודית, לפני שנה וחצי פגשתי בהם לראשונה בהופעה מרגשת, בחופשת ראש השנה, בקונטיינר בנמל יפו. וכך תיארתי אז את התחושה –  המוסיקה המיוחדת של פוטוטקסיס החלה לקלוח, לחדור אל מתחת לשכבת האפידרמיס המיוזעת ולהזיז את הרגליים, לרגע אתה שוכח מהלחות והזיעה המיותרת וגופך מתחיל לנוע עם הקצב. אם היו בנמצא כמה פיות ואלפים היה ניתן לאמר שזו חגיגת חלום ליל קיץ של ממש.

צ'לו, חצוצרה, תופים וקונכיות. צילום: יובל אראל
צ'לו, חצוצרה, תופים וקונכיות. צילום: יובל אראל

אתמול שבו חברי ההרכב ובראשם יעל פלדינגר, להוכיח לי שוב מדוע בחרתי בהם לאחד מההרכבים הכי אהובים עלי בשנה החולפת. החומרים החדשים עליהם שקדו לאחרונה, אותם הקליטו עם אדי סטיבנס, שעבד עם זירו 7, מולוקו וסיה, יעל מספרת  שהם פשוט למדו ממנו מהתחלה, ללמוד כל צליל, להעריך כל תו, לכבד גם את השקט והמרווח בין צליל לצליל. אכן החומרים החדשים נשמעים פוטוטקסיס אך יחד עם זאת יש בהם קורטוב מרענן וחדשני, שימוש בכלי נגינה נוספים, הפעלת תופים ואפילו קונכיות בידי הצמד האקוסטי של ההרכב – יעל גבע ונטע כהן שני, הקול המצוין של יעל נוסק הפעם למקומות אחרים, היא עושה שימוש בזעקות, אנחות, אנקות והמהומים שמוסיפים מימד נוסף לאלקטרו סול.

פוטוטקסיס, תודה לאורחים. צילום: יובל אראל
פוטוטקסיס, תודה לאורחים. צילום: יובל אראל

ההזדמנות הקרובה לקהל הרחב לראות ולשמוע את פוטוטקסיס בהופעה תהיה במוצאי שבת הבאה, 16.06.2012, במועדון האיזור, תרשמו ביומן.

 

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150939180174654.437449.721654653&type=1&l=d433efe72d

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא