כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הלכלוך האחרון באוזן 25#

דיווח אחרון בהחלט מלילה מטורף, לילה בו הסתיים אחד הליינים אם לא הא…לכלוך באוזן 25#, באוזן בר, 25.11.2011 22:00 עד לא ידע…היה, שתה, ראה, שמע, צילם – יובל אראל

לאון פלדמן צילום יובל אראל
לאון פלדמן צילום יובל אראל

 אני פשוט אתחיל ללא בושה בגניבת טקסט שפרסם לאון פלדמן בעמודו של הליין בפייסבוק:

 הפעם זה לא סתם קומוניקט. זו לא עוד הודעה לעיתונות. הפעם זו סיומה של תקופה, קיצו של עידן, סופו של פרק משמעותי ביותר בתולדות האינדי הישראלי של ימינו. מפעל ההופעות האלטרנטיבי בעריכתו וניהולו של שדרן הרדיו והעיתונאי לאון פלדמן (נפולאון), שזכה לשם "לכלוך באוזן", נופח את נשמתו בערב אחרון מיוחד וגרנדיוזי. הערב המתוכנן יהיה הערב ה-25 בליין ההופעות הייחודי הזה, שקנה לעצמו קהל נאמן ושם מעולה. הליין כלל ערבי נושא מיוחדים וביניהם היו ערב להקות עם שמות של חיות, ערב סולניות, מופעי קברט, ערב חארד-קור, ערב פסיכדלי, סינגרסונגרייטרים, מחזבל, ערב הרוקבילי שהפך לליין בפני עצמו, ערב גיבורי גיטרה, ערב בבילאון (הופעות בחמש שפות שונות) ועוד ערבי קונספט רבים ומשובחים אשר בכל אחד מהם הופיעו כשמונה הרכבים, כשהקהל מקבל אותם במחירים מגוחכים ובליווי המון ערק ומצב רוח טוב.

 הליין אירח מאות זמרים, נגנים, להקות, סאונדמנים, צופים, את צוות האוזןבר שהזיע והשקיע ועל הכל ניצח באהבה ובהתנדבות כמעט מלאה לאון פלדמן. לכל ערב עוצב פוסטר מיוחד בידי אסף האייס בילט ועם הזמן סומנו כמה רזידנטים שליוו את הליין – אבי עדאקי, רם אוריון, דיגיטל מי, עוזי רמירז ועוד. בעקבות ההצלחה הערבים שודרו בתחנות רדיו כמו קול הקמפוס ורדיו חלאס.

 אבל אם ההצלחה כזו גדולה, למה להפסיק? בדיוק כמו להקות שמתפרקות, גם הליין לוקח הפסקה כדי להטעין מצברים ולחלום חלומות חדשים. אחרי שכל ערב הציב שיא חדש, חגיגות חצי היובל צפויות להעלות את הרף אפילו יותר.

אפיק פלג, סגנון אקלקטי, הדמעות. צילום: יובל אראל
אפיק פלג, סגנון אקלקטי, הדמעות. צילום: יובל אראל

וכאן כמובן אני חייב לתקוע חפירה אישית משלי, בשנים האחרונות עסקתי בצילום ותיעוד מופעי רוק, רובם במסגרת מועדון הרוק הישראלי שחידש את פעילותו מימי הזוהר של שנות השבעים, באחת ההזדמנויות סיפר לי מנהל המועדון, שאול ג. על מקום חדש להופעות העומד להיפתח בקרוב וכי כדאי להעביר חלק מהפעילות אליו, כך הכרתי את הקומפלקס שהוקם מעל חנות האוזן השלישית שהעתיקה את מיקומה לבניין קולנוע מקסים לשעבר  בקינג ג'ורג', ת"א.

עם היכרותי למקום אליו החלו להתנקז כאמור חלק ממופעי מועדון הרוק התוודעתי גם למופעים האחרים המתנהלים שם ולליין "לכלוך באוזן", ליין שמשך את ליבי בהיותו באספקלריית הזמנים, מעין המשך, חדשני, בן זמננו, לפעילות שהתרחשה בתקופה ההיא של מועדון הרוק.

אט אט מצאתי את עצמי מבלה יותר ויותר במופעים במקום ומחכה בציפייה להכרזות על ערבי "לכלוך באוזן" שחשפו בפני, לעתים בכלום כסף (עשרה שנקלים…) מגוון רחב ומדהים של יוצרים ומוסיקאים צעירים ומבטיחים מסצנת האינדי ההולכת והופכת רחבה, רחבה מאוד.

חשיפה זו פתחה בפני עולם מוסיקאלי חדש, צעיר, תוסס ובועט והובילה אותי למקומות שמעולם לא שיערתי שאציב רגלי בהם, מופעים שנערכו במחסנים, מבנים ספק נטושים, פסטיבלים בפרוטות אך עם מוסיקאים מצוינים, עולם חדש.

כמי שעוסק ביום יום בצילום ותיעוד זה היה אך טבעי שאת הפעילות הזו אנתב גם לסצנה העצמאית הזו, בצילום, תיעוד והנצחה של ההתרחשויות, דבר שהוביל לפני קרוב לשנה לפתיחת הבלוג הזה ולשלב באמצעותו, תיאור במילים, תמונות וקטעי וידיאו מהנעשה בעולם המוסיקה הצעירה בתל אביב. הנה כאן, כמה כתבות שפרסמתי על הליין.

כמובן שההתחברות לליין "לכלוך באוזן" הובילה להיכרות קרובה עם לאון "נפולאון" פלדמן ולעשייה הברוכה שלו בתחום האינדי, היכרות שאני חייב לה רבות.

אז די לחפור, אנסה להתמקד עתה בתיאור אירועי ליל אמש…

הרכב על, מסיים את הערב, שערוריה!. צילום: יובל אראל
הרכב על, מסיים את הערב, שערוריה!. צילום: יובל אראל

אז מה היה לנו אמש? הערב נפתח בהופעת יחיד של מיכל גבע, זמרת וכותבת מצוינת, אחריה עלתה להקת הדמעות הנוגעת בחומרים אקלקטיים, נגיעות בלקן ונגיעות מזרח עם שירה מיוחדת של סולנה אפיק פלג  אליו הצטרף בהמשך אבי עדאקי, אחריהם, בהופעה רועשת, שמחה ומלאת חגיגיות עלו כל החתיכים אצלי שהרימו את המקום באנרגיה.

כעת הערב עבר לשלב היותר כבד בדמות הופעה של חבורה מחורעת לחלוטין, בא לבר, התגלמות ההתחרעות המוסיקלית, ישי ברגר הסולן דאג כל הזמן להראות לקהל את אצבעו המזדקרת, שלא ישכחו מה דעתו באופן כללי…אחרי הצעירים והפרועים עלה לבמה אביב מארק, פאקינג אביב מארק, אחד מכהני הפאנק רוק של שנות התשעים, האיש והסאונד במופעים רבים רבים, גם אביב טורח מעת לעת להעביר לקהל ולסובבים אותו מה הוא באמת חושב עליהם….

עתה עולה לאון לבמה ומזמין את שי ליברובסקי, "דיגיטל מי", האיש ומכונת הצלילים האלקטרונית לסמפל לקהל נאום שלאון מבקש לשאת, לאון פורש בספוקן וורד את רשימת כל הלהקות, ההרכבים, הזמרות והזמרים שהופיעו בליין מתחילתו ועד היום, מעיין רקוויאם מוסיקלי…

הבמה מפונה לטובת ההרכב הבא, כלבי אשמורת, זהו מעין גלגול עכשווי להרכב בשם כמאל ג'מאל, רוק'נ'רול בנוסח עליזה בארץ הפלאות, קצת משוגע, קצת ביזארי, נגיעות אלקטרוניקה והרבה העוויות פנים של שורת הנגנים שלא עמדו במקום לרגע.

מידנייט פיקוק, אינדיאנים בלילה תל אביבי. צילום: יובל אראל
מידנייט פיקוק, אינדיאנים בלילה תל אביבי. צילום: יובל אראל

הערב עובר לשליש האחרון כאשר אל הבמה עולים חברי מידנייט פיקוק ופותחים בטחינה מסיבית של רוק זועם ועבה, הם רק ירדו מהבמה ומיד תופסים את מקומם חברי מרסדס בנד, טוב, גיא שמי פשוט נשאר על הבמה…גל תורן שולח ידיו למעלה, אני מסובב ראשי אחורה, תגבורת הגיעה בקהל, קבוצה גדולה של מעריצי מרסדס תפסה את מקומה בקדמת הבמה, שתיים וחצי בלילה, קהל נאמן… החגיגה הזו מגיעה אף היא לשיא חדש כשאסף גובר (מלכה באיה…) וגיא שמי (תאמרו שם של להקה שהוא עדיין לא ניגן בה…) יורדים עם הגיטרות אל תוך הקהל וממשיכים בנגינה כאילו כלום…

כעת אנחנו מגיעים לחלקו האחרון של הערב, כעת תורם של בעלי השמחה לתת קולם בשירה, לאון וחברתו שלי עולים לבמה ומבצעים שירים, לאון עושה את "מונומליציה" של אנטיביוטיקה ושלי את "מלאכת יד" של ג'ק אין דה בוקס, אליהם מצטרפים ההרכב הסודי – עם קוואמי דה לה פוקס, רם אוריון, חגי שלזינגר ואביטל תמיר, בקיצור – ש-ע-ר-ו-ר-י-ה!!!

מוסטובוי, חיון ופלדמן, מלכלכים באוזן. צילום: יובל אראל
מוסטובוי, חיון ופלדמן, מלכלכים באוזן. צילום: יובל אראל

וכן צריך וראוי לציין כי במהלך הערב עלו לברך כמה וכמה אנשים שאף להם חלק בהצלחת הליין – אורלי נקלר ממונוקרייב שהיתה אשת היח"צ של האוזן בזמנו אשר אמצה את פעילות הליין, שירן מוסטובוי, האחראית כעת על תחום היח"צ באוזן בר ומלווה את הליין, וכמובן אלי חיון, המנהל הראשי של המועדון. וכן, חשוב להזכיר, במהלך המופע, בין הרכב אחד למשנהו דאג שי ליברובסקי, דיגיטל מי – חתול רחובסקי, לתת קצת מוסיקת רקע שלא יהיה משעמם.

טוב, שלוש וחצי בלילה\לפנות בוקר, התחלנו להתפזר. אז מה? כעת האוזניים יישארו נקיות?…

גיא חג'ג' מפנק אותכם בהאזנה לאלבום אוסף של "לכלוך באוזן" קטעים בלעדיים שהוקלטו במהלך ההופעות.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהערב

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150412072219654.376481.721654653&type=1&l=61432f6925

ועכשיו לקטעי הוידיאו (ויש לכם הפתעה קטנטנה בסוף רשימת הקליפים)

הנה לאון מסכם בשירה פואטית…

 וגם הקדשה לדן פביאן בלוך…

והנה שלי אלעזר מבצעת את השיר "קפה אדיר" של ג'ק אין דה בוקס

אז עד כאן מהמסרטה שלי, עכשיו אתן את רשות הצילום\תיעוד לאנשים נוספים שמלווים את הליין

גם שרון עובדיה מ"חדשות המוסיקה" מנציח כמה רגעים

גם נעמה גולד שעמלה על התאורה, דאגה לתעד כמה וכמה ביצועים במהלך הערב

וגם שיר אלוני דאגה לתעד בפלצפון שלה חלק נכבד מהאירועים:

ואם כל זה לא מספיק לכם, אז הנה קישור ליוטיוב עם חיפוש מובנה "לכלוך באוזן", לכו על זה…

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

7 תגובות

  1. ואוו! תודה רבה יובל, שמח שהכרנו ושמח שאתה חלק בלתי נפרד מהליין הזה. אני בטוח שעוד ניפגש בשורה הראשונה בהופעות רבות. לאון

  2. שיר, המונח פלצפון הומצא על ידי נתן זהבי, אחד ממורי ורבותי, ראי בשימוש במושג זה כבוד גדול, מה גם שאני אנדרויד ולא אייפון…:-), הבוקר אמשיך לעדכן הפוסט עם החומרים הרבים שהצטברו מהלילה…:-)

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא