כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ארז לב ארי ופטריק סבג בדרך לעץ הבודד…

מופע חשיפת שירים מתוך האלבום שבדרך, פרוייקט משותף לארז לב ארי ופטריק סבג "העץ הבודד", אוזןבר, 25.04.2013 20:30, נכח, צילם והתרשם – יובל אראל.

ארז לב ארי ופטריק סבג באוזןבר. צילום: יובל אראל
ארז לב ארי ופטריק סבג באוזןבר. צילום: יובל אראל

ההתרחשות

לפני כשנתיים בערך ירדו ארז לב ארי ופטריק סבג עם ציוד הקלטה וכלי נגינה למשך שבוע למדבר, בעקבות הזמנה להתארח ב"בית השאנטי במדבר", במטרה להתנתק משגרת חיי היום יום ולקבל השראה לצורך כתיבה ויצירה. שנה מאוחר יותר שבו השניים למקום ל"סיבוב נוסף" כשהפעם מצטרף אליהם גם ברי סחרוף. או אז, נוצרו השירים שיופיעו באלבום המשותף "העץ הבודד", מדובר בהגשמת חלום עבור השניים, לב ארי וסבג.

הרקע

ארז לב ארי ופטריק סבג הכירו בשנות התשעים בתל אביב ופעלו במסגרת להקת "כשניקו תתחיל לדבר", פטריק היה הסולן וארז הצטרף כגיטריסט למשך תקופה קצרה. לאחר פירוקה שמרו על קשר חברי ועם השנים "התחלפו בתפקידים "כאשר פטריק הופך לאחד המפיקים המוסיקליים המצליחים והמבוקשים ביותר כיום (שלמה ארצי, אתי אנקרי, דוד ד'אור ועוד) וארז עובר לקדמת הבמה ומוציא שני אלבומי סולו מצליחים – "שמחת הפרטים הקטנים", שהגיע למעמד של אלבום זהב (20 אלף עותקים) ו"ארגמן" ומבסס את מעמדו כאחד האמנים המקוריים והמוערכים הפועלים כיום.

ארז לב ארי, אוזןבר. צילום: יובל אראל
ארז לב ארי, אוזןבר. צילום: יובל אראל

אז

האלבום "העץ הבודד", יכלול 10 שירים שמרביתם נכתבו, הולחנו ומבוצעים על ידי ארז לב ארי ופטריק סבג שגם הפיקו מוסיקלית. באלבום משתתף גם ברי סחרוף שמבצע שני שירים ובנוסף ניגן והיה שותף לכתיבה ולעיבודים במספר שירים.

וכעת לאפריטיפ

סבב ראשון במועדון אוזןבר, השעה מוקדמת 20:30, האולם הארוך והצר קולט כבר את שורות הכסאות שהוצבו, קרוב למאה וחמישים, יש תכונה באוויר, לא כל יום מוסיקאי כארז לב ארי מגיע למועדון. ארז הוא סוג של טרובדור תנ"כי, מילות שיריו מלהטות בעברית הגבוהה, הקדומה, משפטים היושבים חזק חזק על ספר הספרים ושיר השירים, תובנות, לקחים, מוסר השכל, אהבות, תשוקות מרומזות, עברית שלא בנמצא היום בפזמונאות הפופולארית.

הבלוג נחשף באופן ישיר לעבודות שארז לב ארי מעורב בהן במפגש עם המוסיקאי אמיר לביא, אשר השיק את אלבומו" טעויות שאהבתי" בנובמבר האחרון בתאטרון תמונע, ארז התארח בהופעה ואף ביצע כמה משיריו, ביניהם – "בסוף היום" מאלבומו השני "ארגמן", ו"צדק" ו"אנה אפנה" מאלבום הבכורה שלו "שמחת הפרטים הקטנים". את החיבור למקורות והמסורת מצאתי כמה חודשים לאחר מכן כאשר ארז נטל חלק במופע הפתיחה של פסטיבל זמן פיוט במוזיאון תל אביב, במסגרתו ניגן ארז לצד ערן צור, דודי לוי, מיכה שטרית, אפרת גוש, ואתי אנקרי. רק לפני קצת יותר משבוע צפיתי בארז עת ניצב על בימת "שירים בכיכר" בערב יום הזיכרון לחללי המלחמות  וביצע את השיר של נתן זך וחנן יובל "כשצלצלת רעד קולך".

פטריק סבג, אוזןבר. צילום: יובל אראל
פטריק סבג, אוזןבר. צילום: יובל אראל

הערב הוא הגיע לאוזןבר על מנת להגיש את שיריו ולהציג במשותף עם פטריק את השירים שישולבו באלבומם החדש המשותף. לארז מתנגנות מנגינות המשלבות גיטרה חשמלית היוצרת מתח עם סלסולים מעודנים המוזגים נופך אוריינטלי מה על המנגינות, כאשר מגיע השלב בו פטריק מצטרף להופעה, הוא, פטריק מערבב את האוריינטליות עם אלקטרוניקה, סימפולים וקצת מזג קריר על החום של ארז, שילוב מעניין, מרתק ומסקרן.

אין ספק כי החיבור בין שני המוסיקאים הניב שורת יצירות יוצאות דופן באיכותן, בחיוניות, בעדינות, בדמיון המשתולל על פני הצלילים אך יחד עם זאת מיטיב להחזיק את הקווים השונים כל כך אך המשותפים לשניים לכדי אמירה מוסיקלית ברורה, אני סבור כי  "העץ הבודד" יהיה אחד האלבומים שיש לצרף למדף הביתי, ועוד לא שמעתי את גרסת האולפן…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151539813779654.1073741866.721654653&type=1

וידיאו – העץ הבודד – לקראת האלבום

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא