כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

יעל נעים שבה הביתה

יעל נעים, זמרת-יוצרת, ישראלית-צרפתייה חוזרת לביקור וסדרת מופעים בתל אביב, רדינג 3 נמל תל אביב, ליל שישי 27.05.2011 22:30. היה, שמע, ראה, צילם והתרשם – יובל אראל.

יעל נעים שבה הביתה
יעל נעים שבה הביתה

יעל נולדה בפריז, עלתה לארץ עם הוריה, התגוררה ברמת השרון ולמדה נגינה על פסנתר, בצה"ל שירתה כסולנית תזמורת חיל האוויר. ולאחר מכן עברה לחיות וליצור בצרפת.

אלבומה הראשון הוא "In A Man's Womb" שיצא בשנת 2001. יעל צברה כוחות בשירה והתאמנה בדירת הסטודיו בפריז עם חבריה דייוויד דונטין וג'ון ריד. הם הקליטו והלחינו 13 שירים שהפכו בשנת 2007 לאלבומה השני שזכה לשם "Yael Naim"‏, השירים הם בצרפתית, באנגלית ובעברית.

את פרסומה העולמי קנתה בינואר 2008 עת שודרה פרסומת הבכורה למחשב "MacBook Air" של חברת Apple, בה הושמע השיר "New Soul". השיר זכה לפרסום רב ואף העפיל לפסגת ההורדות של iTunes ולצמרת מצעד הבילבורד האמריקני.

בסוף שנת 2010 יצא אלבומה השלישי, "She Was A Boy", המושר בשפה האנגלית, והוא זכה לפופולאריות רבה בצרפת. בטקס פרסי המוזיקה הצרפתי שנערך בחודש מרץ 2011, זכתה יעל נעים בתואר "זמרת השנה" בצרפת בעקבות הצלחתה.

ניחוח פריזאי בעיר העברית הראשונה
ניחוח פריזאי בעיר העברית הראשונה

במסיבת קוקטייל חגיגית שנערכה על גג מרכז התרבות של שגרירות צרפת בתל אביב ענתה יעל לשאלות רבות על איך ולמה, על השגת הפסגה, ועל הדרך קדימה, ביקשתי מיעל טיפ עבור הבנות הרבות בישראל שפרצו לתודעה בשנה האחרונה, חלקן כבר השיק אלבום בכורה, יעל מסבירה כי יש להשקיע ולהתרכז במוסיקה, אחר כך הכל פשוט יותר..

יעל נעים והפסנתר
יעל נעים והפסנתר

ליל שישי, רוח נעימה נושבת על גדות הירקון בואכה אולם המופעים רדינג 3. הערב יעל נעים ולהקתה פותחים את סדרת ההופעות בישראל, האולם מתחיל להתמלא, מעריצים, אמנים, אנשי תקשורת ופרנקופילים, גם בני משפחתה של יעל בקהל, על כך ארחיב בהמשך…

המלצרים מגישים משקאות אחרונים, הבר נסגר, האולם מוחשך, מחיאות כפיים, המופע מתחיל. יעל עולה בגפה לבימה, מתיישבת ליד פסנתר הכנף ופותחת בשיר My Dreams

You’ll never say it’s true
You want it all for you
Inside you know you do
And I’ve been locked inside
But help me (to) understand
You say you want my hand
You wanted to be friends
But now I understand

You only wanted my dreams
But now I understand
You only wanted my dreams
For yourself… for yourself
……
Merci à Maroussia pour cettes paroles
…..

מיד היא עוברת לגרסת כיסוי לשיר Umbrella של ריהאנה, זהו השיר הסודי עליו דיברה לקראת המופע, הקהל נדלק בבת אחת ויעל לוקחת אותו ישירות אל הלהיט החדש והמבטיח שלה Come Home.

I'm flying far away to be really free
Tired hard to build myself independently
It's hard to always do what you expect from me
Saying come home
Come home

I try to understand why it hurts you
To see a difference in our points of view
Don't blame me for a thing that I didn't do
saying come home
Come home
…..

השירה נדמה, רק קול אחד בקהל המשיך לשיר Come Home – כן בני משפחתה בישראל, מבקשים שתישאר…

יעל לוקחת את הקהל באולם למחוזות אחרים, קולה הענוג יודע להתרומם ולהתפשט במרחב האולם, לעלות ולרדת במקומות הנכונים גבוהה למעלה בחוזקה ועוצמות, לרדת ולהתלחש בנגיעות העדינות. הלהקה המלווה יודעת את מלאכתה, המוסיקה המעטרת את השירה היא עשירה, עיבודים מעניינים, במקומות מסויימים נשמעים קסומים, בשלב מסויים נזכרתי בהרכב מקומי העושה מוסיקה דומה, במנגינות, בשירה, "פאניק אנסמבל" עם יעל קראוס, כן ממש.

אהבה מיסטית
אהבה מיסטית

יעל עושה אתנחתא, מציגה את חברי ההרכב שלה, בן זוגה המוסיקאלי דויד דונטיין, על כלי ההקשה, דניאל רומיאו בגיטרה באס, ג'וליין פאלטין בגיטרה חשמלית, וסבייר טריבולט בקלידים. הם מתקרבים לסופו של הערב, חברי הלהקה מתיישבים על שרפרפים בקדמת הבמה בחצי מעגל כאילו והיו מול מדורת שבט מיתולוגית, כולם אוחזים בכלי נגינה, יעל עם מעין יוקלילי, סבייר מקליד על קסילופון, הגיטרות מסביב ותוף טם טם קטן בידי דיוויד.

הם מבצעים את השיר שהזניקם לרקיע New Soul, הקהל מצטרף לנעימה, לפזמון החוזר, לה לה לה….שקט על הבימה, רק הקהל באולם עתה שר

I'm a new soul
I came to this strange world
Hoping I could learn a bit bout how to give and take.
But since I came here,
Felt the joy and the fear
Finding myself making every possible mistake

la-la-la-la-la-la-la-la…

מחיאות כפיים סוערות, אני מציץ בשעון, כמעט שעתיים וחצי של מוסיקה ומנגינות בלתי מתפשרות, הערב מסתיים בשיר אחרון בהחלט If  I lost. לא, לא נראה לי שמישהו כאן הלך לאיבוד. לילה טוב.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150199237074654.326321.721654653&l=05572f2c3a

לחצו לצפייה בכתבה משותפת באתר חדשות המוסיקה

http://www.music-news.co.il/artGallerySingle.asp?galleryId=26&artId=1255

יעל נעים בישראל Yael naim in Israel

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. יעל היא זמרת מדהימה! התאהבתי בשירה שלה! ליתר הדיוק אינני מכירה אותה מלפני הביקור שלה וסדרת המופעים.. הגעתי אל המופע במקרה עם חבר שלי. הוא צרפתי במקור ואימא שלו "דחפה" לו לכיס 2 כרטיסים.. הלכנו.. מה לעשות.. להגיד "לא" לאימא? ומאז אני מעריצה גדולה שלה!

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא