כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

עידית אשל שרה ומקשיבה

מופע השקת אלבום "האם את מקשיבה" , עידית אשל, תאטרון תמונע, תל אביב, ליל רביעי 25.05.2011, 22:30. בא, הקשיב, ראה, צילם והתרשם – יובל אראל.

עידית אשל בתאטרון תמונע
עידית אשל בתאטרון תמונע

עידית אשל, בוגרת בית הספר רימון, בעצמה מורה לזימרה, שירה וקול. היא זמרת, יוצרת ומלחינה בעלת יכולת ווקאלית נדירה , הקול הנשי המזוהה עם הרכב הרייב המצליח "טרייבל דאנס". עידית נטלה חלק בשנת 2009 בפרויקט מוסיקאלי שמטרתו העלאת המודעות לנושא החייל החטוף גלעד שליט.

עידית, שמאחוריה פעילות מוסיקאלית ענפה ושיתופי פעולה עם מוסיקאים מהשורה הראשונה – רוקפור, שוטי הנבואה, קובי אוז, מירי מסיקה, שי נובלמן ואחרים חוגגת את הוצאת אלבומה השני – "האם את מקשיבה" במופע חגיגי בתאטרון תמונע.

האלבום החדש של עידית אשל, בהפצת נענע דיסק, הוא אלבום פולק – רוק, המספר סיפור אישי ואנושי, מסע אינטימי וחברתי לנבכי שנות ה-70, שחוזר לחוויות האישיות והקולקטיביות העוסקות בילדות בקיבוץ, נשיות ואהבה, האלבום הופק בהפקה עצמאית. המפיק המוסיקאלי היה גדי רונן. עם צאת האלבום החדש, יוצאת גם עידית למסע הופעות נרחב.

הופעותיה של עידית אשל ידועות באוירה המיוחדת , בדינמיקה ובאנרגיה בינה ובין הקהל. עידית משלבת בקולה איכויות נדירות של זמרת רוק ומוזיקת עולם.

ההרכב: עידית אשל – שירה, תוף מסגרת ומפוחית, אורן לאור – גיטרה אקוסטית, ירון מיטלמן – בס, יותם אלעזרי – תופים, לירון פלד – קולות.

עידית אשל - מנעד קולי מצויין
עידית אשל - מנעד קולי מצויין

לזכותו של הקהל הרב שהגיע להופעה אמש יאמר כי עמידה בזמנים הינה תכונה מוטמעת, לראשונה מזה זמן רב שאני מוצא עצמי בתחילת מופע ממש בזמן המיועד שפורסם, הקהל הרב שכלל מכרים, חברים לדרך, תלמידי מוסיקה ואוהבי מוסיקה שמילאו את האולם בתמונע כיבד את המקום ואת האמנית והקדים הגעתו.

עידית היא פרפורמרית מעולה, אחת הנשים בעלות מנעד קולי מצויין שנתקלתי מעודי, היכולות שלה להוביל את מיתרי גרונה למקומות שכאלו, מתחתיות האדמה ועד למעלות הרקיע, לחזור ולהפליג, לערסל ולערבל את צלילי שירתה כאילו והיה זה כלי נגינה הניתן לכיוון והפעלה חסרת גבולות.

עתים ניתקת הנשימה בהאזנה לשירתה, במיוחד ניכר היה הדבר בעת ששרה "האם את מקשיבה", שיר הנושא של האלבום, בהמשך הערב כבר זיהיתי בקהל את התגובות והתיוג כששתי צעירות דיברו ביניהן על שירתה של עידית וכינו את השיר "הקטע של פינק פלויד". ובהמשך ביצוע לשיר "סולו גיטרה" שכתב יענקל'ה רוטבליט והולחן בידי עידית, כפרוייקט ל"פסטיבל ישראל", שיר שנצרב בתודעה, ומופיע באלבומה הראשון "עידית אשל" שיצא בשנת 2004.

מופלאות זו מהווה למעשה את הכלי באמצעותו מצליחה עידית להעביר לקהל את מסריה, מדובר בתחושות, רגשות, חשבון נפש אישי עם עברה, ילדותה כנערת קיבוץ, האירועים שהטביעו את חותמם בנשמתה, התובנות שנוצקו לאופייה.

אצבעות טופפות ומתופפות
אצבעות טופפות ומתופפות

מילות שיריה מתעמקות,פה ושם מתייסרות, פעם מוכיחות תוכחות, עיניים חדות בוחנות את הסביבה,חושיה קולטים, לעתים ברמיזה, לפעמים בקריצה. ואז באה השאלה, התמיהה…

שוכבת בעשב

אני שוכבת בעשב
העצים מעלי ארוכים
מחשבות נפגשות בשמים
מעלי כמעט בעננים

מקשיבה לרוח
שמסתעפת לאלפי רחשים
היא נושמת עכשיו
כמו ים
כמו גשם
כמו כביש שנוסע
כמו קהל רב
מלחשת לי

איך אדע שאתה בין הקרניים
בין העלים
איך אדע שאתה
לא תגיע לכאן לשומקום בעולם
לא תמצא אותי
האם אתה בכלל קיים

גם חשבונות היא סוגרת, עידית, עם העבר, הפחדים, החסכים והלבטים. באה חשבון עם הילדות, שנות השינה המשותפת בבית הילדים בקיבוץ, המשפחה שעסוקה בניהול, איך היא מטיבה לתאר את רצונה לגנוב זמן איכות עם האם לפני השינה " כמו דייג פורשת את הרשת, עוד סיפור הייתי מבקשת…" בשיר הבא – האם את מקשיבה?

מרגשת בפשטות תחושותיה, בתשוקתה: אהובתי

14 שירים היא מגישה לקהל המרותק, רובם מהאלבום החדש, מיעוטם מהאלבום הקודם, גם שיר מחווה אחד "Can't find my way home" של אריק קלפטון וסטיבי ווינווד מימי להקת "אמונה תפלה". מעת לעת היא אוחזת בתופים הגדולים "בנדיר" – תופי מסגרת, עורם מתוח ובוהק בזרקורים בגוון ענבר, היא מהפנטת את הקהל בנגינה ובשירה, פה ושם אף אוחזת במפוחית פה קטנה, משתוללת ומרקדת עם צליליה.

תם המופע, נותרו שני שירים לביצוע כהדרן, עידית על ה"בנדיר", יותם אלעזרי חובר אליה בקדמת הבמה, ישוב על תוף קופסא – היא מבצעת את "שדה נובמבר", שיר געגועים מהול בקורטוב של רגבי אדמה, מבקש, מחפש את התקווה. ולסיום "תתגלה" מאלבומה הראשון.

…..כמו מים צלולים בלב המדבר……..תתגלה אלי כמו קסם….

ולסיום המלצה – בהזדמנות הראשונה שעידית תופיע שוב – אל תלכו, תרוצו.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150197788964654.325898.721654653&l=82b6a84684

לחצו לצפייה בכתבה שלי באתר "חדשות המוסיקה"

http://www.music-news.co.il/artGallerySingle.asp?galleryId=26&artId=1251

עידית אשל בתאטרון תמונע – השקת אלבום "האם את מקשיבה"

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

  1. אני שמחה לקרוא כתבה.מקצועית יסודית וכל כך נכונה.
    ראיתי פעמיים הופעה זו והתרגשתי כל פעם.
    עידית בעלת יכולות מרשימים.
    שתצליח!!!

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא