כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

נשות סוף השבוע…

גלש, קרא, סימן ביומן, הגיע, האזין, צפה, התרשם, צילם, הסריט ולבסוף כתב כמה מילים – יובל אראל.

יעל ק. פאניק אנסמבל, אוזן בר
יעל ק. פאניק אנסמבל, אוזן בר

החבר'ה מבלוג אפרכסת דווחו שאנחנו בפתחו של שבוע עמוס, שבוע מוסיקאלי המתחיל בדרך כלל ביום שישי, מתקפה של בנות – קמה ורדי באוגנדה התל אביבית, טליה אליאב בין מדפי התקליטים באוזן השלישית ודיה רז בקונטיינר בנמל יפו, במוצאי שבת ענבל דור פותחת את הערב באוזן, אחריה ממשיכות יעל קראוס וגליה חי עם פאניק אנסמבל. בהמשך השבוע הם מסמנים מטרות נוספות – אליוט חוגגת באוזן, שים בלבונטין, תמר אייזנמן בבארבי ועוד היד נטויה, שלא לדבר על ההזדמנות לערוך כמה מיני פסטיבלים בסימן יום העצמאות.

אז החלטתי לצאת למסע בעקבות האשה….

ביום שישי בצהריים, אחרי ניגוב של חומוס פול +מלאבי ובוואריה אצל החאג' הלכנו על הנמל, ביפו, אלא מה, לא הצטערנו, שמש, רוח נעימה, כסאות גבוהים תחת שמשיה מצילה על המזח, בירה עם פינוקים און דה האוס, אחרי שעה של בטלה, צלילי הגיטרות החלו בוקעים מתוך הקונטיינר, דיה רז פתחה מופע, המקום לא היה עמוס, אפשר היה פשוט לשבת וליהנות מרוקנ'רול, בשלב מסויים הצטרף אליה אייל אבן צור, המנהל האמנותי שלה, הקדישו שיר לאחד מהצופים, "עוזב ואז תופס". דיה כבר בדרך לקראת אלבום הבכורה, המופע הכיל את רוב רובו של הרפרטואר מהאלבום, על מופע הבכורה שלה, השקת הסינגל הראשון מהאלבום שבדרך כבר דיווחתי, כאן וגם כאן. כעת נותר רק להמתין לצאתו של האלבום לחנויות התקליטים.

דיה רז ואייל אבן צור בקונטיינר
דיה רז ואייל אבן צור בקונטיינר

שבת, אחרי גלישה, בים, כן, בים, הלכנו על ענבל דור, ענבל, הבת של גיל דור, החלק השני של אחינועם ניני, מופע פותח באוזן, תשע וחצי בערך, האולם המחודש של האוזן, התמלא, להערכתי קרוב למאה איש, הרוב יישובים בכמה שורות כסאות מול הבמה. בתוכנית המקורית ענבל היתה אמורה לארח את אביגיל רוז לשיר אחד, לא יצא לפועל, נשאר רק הרישום בסט ליסט…

ענבל, החלה בילדותה לנגן על פסנתר, למדה ב"רימון" לפני ואחרי השירות הצבאי, חצי משנותיה הספיקה לכתוב ולהלחין שירים. מאחוריה כבר אלבום בכורה – "מחכים לדפיקות לב".

חברי ההרכב המלווה מוסיקלית הערב תופס את מקומו על הבמה, ניר פופליקר בגיטרה חשמלית, טל כהן על התופים וגיא ברתור בגיטרה בס. הם מתחילים לנגן, ענבל עולה על הבמה ותופסת את מקומה בחזית עם הפסנתר החשמלי. האזנתי, התרשמתי מהעיבודים והשילובים בין צלילי הגיטרה העדינים לעתים עד מתפרעים של ניר ולבין המקצבים והגוונים של מוסיקת הג'אז שזרמה מבין קלידי הפסנתר, השילוב מיוחד ומעניין, מנגינות עדינות שעטפו ברכות תכנים די עצובים, השירים מדברים ועוסקים באכזבות, פרידות, נטישות, בדידות, חיפוש עצמי. רציתי לשמוע קצת על אהבה, תשוקה, תקווה… קולה הנקי, רך, נוגה, מאוד אינטימי.

ענבל, יש לך את זה, אבל תצאי כבר מהדיכאון, תחפשי פרפרים צבעוניים, כרי דשא ירוקים ושמש צהובה, השמיים כבר תכולים….

ענבל דור וניר פוליקר באוזן בר
ענבל דור וניר פוליקר באוזן בר

הערב לא הסתיים, רק יצאו הצופים של ענבל וכבר עלו חברי האנסמבל והתקינו את ציודם, האולם הארוך והמחודש של האוזן שב והתמלא, להקת פאניק אנסמבל עובדת בחודשים האחרונים על הקלטת אלבומם השני אשר מופק ע"י מנהיג ההרכב רועי ירקוני יחד עם אבי בללי, סולן להקת נקמת הטרקטור.

הפאניקים מספרים שהאלבום החדש, אשר צפוי לצאת לאור במהלך השנה, יהיה מפתיע ושונה מדיסק הבכורה שיצא לאור לפני כשלוש שנים ויכלול שירים חדשים אשר יבוצעו בהופעה הקרובה.

הם, חברי פאניק אנסמבל החלו לנגן, הגבירה הקטנה שלהם, יעל ק. עלתה בסוף לקול מחיאות הכפיים של הקהל, לפני מספר ימים הושק ברשת וידיאו קליפ חדש, עיבוד ויז'ואלי לשירם obsession, משהו חלומי, תראו, תצפו, כאן.

המופע – מי שלא נכח מעודו בהופעה של האנסמבל לא יוכל להבין, זהו תבשיל בו נטמנים תבלינים שונים ומגוונים, מהצליל האלקטרוני הנובע ממקלדותיו של רועי ירקוני, המעבד המוסיקלי והאבא הרוחני..כפי שכינתה אותו יעל ק., עובר דרך מר בוריס מרצ'ינובסקי על האקורדיון, נראה קצת זחוח עד שאצבעותיו מרפרפות על הקלידים המפיקים צלילים משעשעים, עובר לגיטרה החשמלית של עומר הרשמן שהציג במהלך הערב כמה וכמה פירושים לדרך שבה יש לנגן על גיטרה חשמלית, ממשיך לחצוצרה של אדון דירק קונש, שגם מסייע בשירה, מדלג ישירות אל גליה חי על הויולה היודעת ליבב, לצוווח וגם, מסתובב דרך הריתם סקשיין של גיורי פוליטי בתופים ויונתן לויטל על הבס, ומזנק לקדמת הבמה אל דמותה השברירית של הגברת יעל ק. המנצחת על כולם בשירתה המיוחדת, הקול שלה נקי, חלק ומלטף משרה אווירה קסומה.

כבר הרבתי במילים על המוסיקה המפעפעת, הזורמת, ומתבדרת באוזניים, על האווירה המכושפת, על ארוחת המוסיקה הטעימה, לא מזמן, כאן וגם כאן.

העוגן לו המתנתי, הגיע בסופו של המופע, כחלק מההדרן, שיר חדש, Every Night, אותו ינגנו באלבום שבדרך, אותו אלבום שבגינו הם ירדו מהבמה בסוף הערב וככל הנראה יחזרו אליה רק לקראת ההשקה. את ביצוע הבכורה ניתן לשמוע ולראות כאן למטה, בהמשך העמוד.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע של דיה רז בקונטיינר
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150178079359654.320528.721654653&l=726e688db8

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע של ענבל דור באוזן בר
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150178889369654.320818.721654653&l=32855bb472

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע של פאניק אנסמבל באוזן בר
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150178922009654.320832.721654653&l=e6402eb407

פאניק אנסמבל – Every Night שיר לקראת אלבום חדש

פאניק אנסמבל – לקט שירים, מופע באוזן בר

ענבל דור – לקט שירים, מופע באוזן בר

דיה רז ואייל אבן צור בקונטיינר, נמל יפו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא