כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

טל רמון – עורב שחור

שיר חדש שכתב, הלחין ומבצע המוזיקאי טל רמון, בדרך לאלבום חדש, את הקליפ ביימו יהונתן טלמור וניר פורטיאנסקי. הפקה מוזיקלית צח דרורי.

טל רמון, כן, הבן של, אל"מ אילן האסטרונאוט הישראלי הראשון, ז"ל, אסף, אחיו, ז"ל, רונה, אמו, ז"ל, ממש סיפור איוב מודל שנות האלפיים. טל הוא אמן, מוזיקאי, יוצר. הפעם הראשונה שראיתיו מנגן ושר היתה בשנת 2012, אוזןבר, תל אביב, אירוע שהוקדש לסדרת הקאלט התיעודית מבית היוצר של יואב קוטנר – אלבומים, מופע בכיכובה של מעיין הירשביין והוקדש לאלבום הבכורה של אביתר בנאי. טל רמון נמנה על תלמידיה של מעיין, כך הוא הוצג לקהל כאשר עלה לבמה וביצע שני קטעים מתוך האלבום באינטרפרטציה אישית. מאוחר יותר ביקש ממני לגנוז את תיעוד הוידאו, הוא לא היה שלם עמו, קפדן.

כתבתי עליו את הפסקה הבאה – "מעבר לכל הדרמה והפרסום הכרוך במשפחה, מדובר במוסיקאי מצוין, שר נכון ובהטעמה, יודע לקחת את הפסנתר למחוזות שהוא חפץ בהם, אני מאמין שעוד נשמע עליו רבות בהמשך…"

ואכן ארבע שנים מאוחר יותר, אביב 2016, אני יושב כחצי מטר מול טל רמון החוגג את השקת אלבום הבכורה שלו "דמות" במועדון זאפה תל אביב, אני מתעד את טל כשהוא מדבר, מעט, מנגן ושר, הרבה. דמות הנחבאת אל הכלים, צנועה ועדינה מאוד, אך יחד עם זאת נחשפת כאמן מעולה, יוצר מצויין, נגן רגיש, זמר איכותי.

גם הפעם כתבתי עליו כמה מילים, אנסה לצמצם מרווחים – "…מסתבר כי הקשר בין טל לפסנתר החל כשחזר משליחות המשפחה בארה"ב וירש את הפסנתר של אביו אשר שימש לו מקור לכתיבה והלחנה של שיריו האישיים. בעקבות האובדן הפרטי הפכה המוסיקה להיות עבורו מקום של חיבור עם עצמו ואף מעין מפלט מהמציאות המאפשר לו להיעלם אל תוך מסע עצמי… אני מאזין לשירים, למילים, הטקסטים, העטופים במנגינות שהנן מצד אחד עצובות ונוגות ומצד שני מעודנות אך עשירות, כשאתה יודע ומכיר את כל ההיסטוריה המשפחתית המתוקשרת כל כך, אינך יכול להינתק מהמחשבה והאסוציאציה לפיהן אלו נקודות בחייו של טל הובילו לכתיבת אילו טקסטים..."

כיום, שלוש שנים לאחר מכן, טל רמון משחרר שיר חדש – "עורב שחור" , הסנונית הראשונה מתוך אלבומו הבא – "עוד לא נגמר". הנרטיב של האלבום הוא למעשה מסע במסלול חייו של טל רמון, הגשמת חלומות, אהבה, התמודדות עם האובדן בחייו, מערכות יחסים וחוויות שאסף לאורך הדרך. האלבום מוקדש לאמו של טל, רונה רמון ז"ל.

בימים אלו טל רמון וההרכב נמצאים בסיבוב הופעות ארצי, מופע שבו הם מבצעים את שירי האלבום החדש לצד שירים מאלבום הבכורה, טל מציג את סיפורו המרתק בשירים, בשיחות עם הקהל.

ההופעות קרובות:

18/11 זאפה, תל אביב (השקת האלבום)

22/11 מועדון הג'אז, מצפה רמון

25/12 סינקופה, חיפה

4/12 צוללת צהובה, ירושלים (השקת האלבום)

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא