כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

גיא פירסט – איזה זין

לא רק נפיחות, יוצא תכנית הטלוויזיה "Britain's Got Talent" גיא פירסט בשיר מחאה חדש – איזה זין, האזינו

מהאזנה ראשונה האוזניים נזקפות, העיניים נפערות והראש מנסה להתמקד, מה הסיפור פה? זה רציני או סתם קשקוש של ילדים? אבל לא, כאשר אתה מתעלם מהצחנה המילולית ומנסה להתבונן ולהאזין וקולט שלא רק שאין מדובר בגיבוב מילים גסות אלא במסר מחאה על המצב ובכלל, גיא פירסט, נציג רמת גן בתוכנית הריאליטי הבריטית Britain's Got Talent לשנת 2019 שהפך את השמעת קולות נפיחה באמצעות כפות הידיים לדרגת אומנות וכבש את הבמה והצופים ובעקבות כך ביצע גרסאות מחווה פלצניות לכמה להיטים מוכרים, משיק הבוקר שיר חדש המלווה בקליפ – "איזה זין", השיר העמוס מושגים כזין, חרא, קקי ועוד כהנה וכהנה השוואות הוא בשורה התחתונה שיר מחאה, על המצב, על המקום, על החיים, על הזמן והמקום.

לצידו של פירסט אשר כתב את הטקסט יחד עם עמיר רפאל, נוטלים חלק בקליפ כהרכב קולות – עירא נוסבאום (חומר אפל, לילי פרנקו), שאול לוריא (קין והבל 90210), אור "אורקו" כהן (The Living Tombstone), פירסט הוסיף כמה אלמנטים מתוך שירים של דוראן דוראן, פרינס וג'ורג' האריסון למלודיה שיחד עם הויז'ואל שצילם אייל רפאלוב על המסך הירוק באולפני כח וידאו הפכו את הקליפ למשהו שאי אפשר להתעלם ממנו. תחזיקו אצבעות שבגוגל לא יחליטו להסירו או לחסמו.

השיר הטרי יחד עם שירים נוספים של גיא פירסט יתאגדו בדרך להשקת אלבום בכורה שיענה לשם "השלב האנאלי".

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא