כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

לסגור את הקיץ

ערן צור במופע  "אחרי כל המדבר הזה" באמפיתיאטרון בשוני, מוצ"ש, 14.10.2017 מארח את שלומי שבן וברי סחרוף. נכח תיעד, שר ומדווח – יובל אראל. מצלמה שניה – שילי אראל.

ערן צור בשוני. צילום: שילי אראל
ערן צור בשוני. צילום: שילי אראל

תראו, אומר זאת מיד ומההתחלה, לא היה זה מופע השקה חגיגי, גם לא מופע עם שירים חדשים בדרך לאלבום הבא הצפוי, לבטח שלא היה זה אחד מהפרויקטים הניסיוניים במסגרת פסטיבל כזה או אחר. אמש זו הייתה חגיגה מוזיקלית לשמה, או אם תרצו תירוץ טוב בדרך לסגור את הקיץ, ולדעת כי למחרת אפשר כבר באמת לאוורר את המלתחה בארון הבגדים ולהוציא חולצה אחת ארוכה ללילות קרירים…

מה כבר אפשר לאמר על ערן צור שלא אמרתי? או על ברי סחרוף? שלומי שבן?  הרי בינינו מדובר בשלושה אמנים יוצרים מהטובים שיש כאן בסצנה התרבותית. הכל כבר נאמר כאן, אני מרשה לעצמי רק לציין כי לפני שנה חגג ערן צור את השקת אלבומו האחרון "המסלול המואר", שעימו הוא פתח את המופע ואפילו סיים, רגע לפני ההדרנים שהגיעו כמעט שעתיים אחרי תחילת החגיגה המוסיקלית.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

אז אם הכל טוב וסבבה, וכיף וגיבורי מוזיקה ישראלית איכותית של רוק ופופ ובכלל, עם טקסטים איכותיים ומנגינות של יוצרים אמיתיים, במה אני יכול לנסות לגעת עוד על ליל אמש? ביזנס!!

איך מחברים אמן מעולה ל"סוסים" טובים? איך מביאים את מי שיצליחו למלא 1350 מושבים סלש ירכשו כרטיסים למופע לא במרכז הארץ אחרי שבוע עמוס בפסטיבלים שגדשו וגדשו מחד וחפרו וחפרו בכיסים מנגד?

יוצרים קולאז' אמנותי. ערן צור, מנהליו בהמון ווליום הלכו על קו בטוח עם נימוקים משכנעים – נצרף את ברי סחרוף, עימו שיתף ערן פעולה עוד בימיה המוקדמים של כרמלה גרוס ווגנר, ברי הפיק את אלבום הבכורה לצידה של קורין אלאל, לעומתו ערן כתב מילים לשירים של ברי באלבום הבכורה שלו – "הכל או לא כלום". שלומי שבן, זה סיפור יותר מקרוב, מדובר בחברים אמיתיים שדרכם עוברת דרך שיתופי פעולה רבים עוד מימי המופע המשותף מתחילת המאה "הוא והיא", ובכלל שבן מגיח לכל אירוע של ערן, ביום ההולדת, חבר חבר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

ולנו, מה נותר לנו או עימנו? רוצים ליהנות בעוד ערב נעים של שלהי השלהי של סופהקיץ, לפני שגשם נובמבר ישטוף את המושבים.

אז מה היה לנו? ערן צור מארח את שלומי שבן בפסנתר ושירה, את ברי סחרוף בגיטרות ושירה ובכלל מלווה בשלישיית נגניו – רם אוריון בגיטרה חשמלית, שי ברוך על התופים, זיו בראשי קלידים וקולות. אמש היה פשוט Fאן, כיף מקסימלי, חגיגה מוזיקלית, פתיחה מעצימה, שילובים של איכות, ארצישראליות אמיתית ונכונה, רוקנרול עברי טהור, מחוספס, קולח, מרקיד, מרים מהמושבים, משחרר את הגרונות, מעופף את הזרועות, כל צופה וצופה לעצמו וביחד עם כולם, ח-ג-י-ג-ה!!!

או כפי שהוכרז בהודעה לקראת המופע – מופע מיוחד עם מיטב השירים מכל הזמנים.

רשימת השירים: כלנית, פרפרי תעתוע, עלבון, כולה שלי, בעין הסערה, הוא והיא, קרבות תרנגולים, שולחן הכתיבה, בטי, ערב ב' כסלו, קיץ, אריק, האזרח האחד, ערב חולה, בגן שלך, נימפה, כוכב הקופים, תרגיל בהתעוררות, בואי הביתה, אלינור, כרמלה. הדרן: בלילות של ירח מלא, המסלול המואר, תמונה אימפרסיוניסטית.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום יובל אראל

וידאו

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא